Niks - Reisverslag uit Frodsham, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Niks - Reisverslag uit Frodsham, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Niks

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

05 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Frodsham

Vrijdag 5 augustus 2016

Vandaag was een vrije dag. Lekker laat opstaan, ontbijt om 10 uur, met uitgebakken pancetta en eieren. Hierna wat gerommeld, Kevin en Brian hebben de camper opgeruimd, je kreeg acuut pleinvrees! Lia heeft haar eerste meters gefietst, op de fiets van Maria. Moet ze nog wel erg aan wennen, maar als de kinders volgende week naar huis zijn zal ze op die fiets moeten rijden. Komt vast goed.
Vanavond doperwtjes, aardappels en gewoon lapjes vlees gegeten. Brian is nog weggestuurd om ijs te halen, en kwam diep teleurgesteld terug: ze waren al dicht. Daarom de yoghurt maar als toetje gedaan.
We zijn op uitnodiging van de kinderen in het nabij gelegen clubhouse koffie gaan drinken met wat lekkers erbij. Daar ook gekeken naar de cricketwedstrijd tussen Engeland en Pakistan. Prachtige, spannende wedstrijd, als je zo naar het publiek en hun reacties keek. Ons zei het niets, want we kennen de regels niet, maar toch was het wel leuk.
Morgen gaan we eerst naar de overkant van de rivier Mersey, omdat de route van de TPT aan de overkant ligt. We nemen de fietsen op de camper mee, want, zoals de Britse fietsersbond over deze brug zegt ''hebben fietsers op die brug een kleinere overlevingskans dan een F-16 piloot in oorlogstijd''. Dat willen wij niet riskeren, en trouwens, de weg vanaf de camping hebben we gisteren al gefietst. Is niet leuk, langs doorgaande wegen, zonder fietspaden, en ze komen met 100 langs je heen.
Morgen wel vroeg opstaan, om 07.30 uur ontbijten. Dan snel nog wat dingen met schoon en vuil camperwater doen en dan op pad. Laura, Maria en Jan mogen de eerste etappe van 28 km doen, en Kevin, Brian en Jan de laatste etappe van 25 km. We zullen zien!

• 06 Augustus 2016 - 08:06

Japie Krekel:

Hey There!

Klinkt lekker zo'n dagje niksen, daar waren jullie vast aan toe na al die kilometers. Vandaag weer met frisse moed er tegenaan!
    Ik heb trouwens een engelse neef en die zegt dat Crickets leuke beestjes zijn...

Groetjes vanuit het hoge gras!

• 06 Augustus 2016 - 11:25

Loes:

Goede morgen Hazen

Zo heerlijk aan het fietsen op de Britse eilanden. Zo nu en dan de verkeerde kant uit.
    Maar het komt altijd weer goed. Ik mis wel de uitspraken die jullie elke dag beloofd hadden.
    Veilig de brug over gekomen? Ik wens jullie nog heel veel fietsplezier ook als de kinderen huiswaarts gaan.

Ik plaats een uitspraak van mijn grootmoeder.

Verdraag van anderen dat ze anders zijn!

Fijne vakantie.

Groetjes uit een zonnig Leiden.