Naar de eindstreep - Reisverslag uit Burscough, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Naar de eindstreep - Reisverslag uit Burscough, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Naar de eindstreep

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

06 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Burscough

Zaterdag 6 augustus 2016

Vandaag zijn we redelijk vroeg opgestaan. Om 8 uur zaten we aan het ontbijt. Hierna snel alles opgeruimd en ingepakt. Ook de fietsen gingen in en op de camper, want de brug doen we inderdaad niet. In het plaatsje Widnes zijn de fietsers Laura, Maria en Jan snel geinstalleerd en op pad. De route is echt mooi, langs de rivier de Mersey. Op een bepaald moment werden we omhoog geleid, heel geleidelijk aan, vanwege een of andere bouwactiviteit. Eenmaal boven gekomen was er een houten trap, met plm. 50 treden, die groot genoeg waren voor een hele fiets! Op de trap steeds allerlei hekjes, om te voorkomen dat er bijv. met brommers over gereden wordt.
Daarna weer verder langs de rivier en door weilanden en allerlei plaatsjes. In Liverpool reden we een heel tijdje over de Liverpool Loop Line, kennelijk weer een voormalig spoorlijntje, kilometers lang en kaarsrecht.
Na 30 kilometer troffen we Lia met Brian en Kevin aan naast de McDonald. Reden genoeg voor Jan om naar de vlakbij gelegen Halfords te gaan en een snelspansluiting voor de zadelpen van Maria's fiets te halen.
Intussen waren Brian en Kevin bezig zich te prepareren voor hun deel van deze laatste etappe. Deze ging ook langs een rivier, maar over een jaagpaadje van 20 cm breed. Wel een paar kilometer lang. En ook in gebruik door mensen die van de andere kant kwamen. Die niet altijd afstapten als wij aankwamen. Waardoor het soms leek op een uitzending van fiets-em-d'r-in: rakelings langs een fietser, terwijl je probeert om niet in het kanaal te rijden. Gelukkig ging het steeds goed.
Bij Southport aangekomen dachten we er zo te zijn. Blijkt dat dit eenplaats is van ongeveer 8 kilometer lang, en ongeveer 500 meter breed.
Om 15.50 waren we bij het eindpunt van de Trans Pennine Trail, na plm. 350 kilometer.
Omdat de camper nergens mocht staan en het ook nog eens hartstikke druk was in Southport, waren we net voor de camperploeg bij het TPT_monument op de boulevard.
Even later zagen we Lia, Laura en Maria al aan komen lopen, herkenbaar aan de bij McDonalds geleende ballonnen. Ze hadden voor iedereen een medaille. We hebben de nodige en ook onnodige foto's gemaakt. Omdat de waterstand zo laag was dat er Ieren aan land kwamen, besloten we om de fietsband-in-de-ierse-zee-foto te veranderen in een fietsband-in-een-plas-ierse-zeewater-foto. Zo weten we zeker dat we origineler zijn dan al die mensen met hun voorband in de zee.
Hierna snel de fietsen op de camper en op naar Burscough, naar camping The Farm. Hier hebben we een mooie plek, met uitzicht op?????alpaca's.
We hebben pannenkoeken uit de skottelbraai gegeten, dus soms mega-groot. En met pancetta reepjes en cheddar kaas erg lekker. Maar ook met suiker of stroop niet verkeerd.
Morgen willen we op tijd opstaan want we moeten ongeveer 335 kilometer rijden naar Edinburgh, of eigenlijk Musselburgh, naar Drummohr Holiday Park. Daar blijven we tot woensdag, dus even lekker statisch kamperen. Ook wel fijn.
Op verzoek van enkele mensen: Spreuken van de afgelopen dagen:
Zonder enige moeite door het hekje
Die hekjes zijn niet gemaakt voor fietsers
Ik krijg kramp van een handje pinda's
Jullie zijn erfelijk belast

• 07 Augustus 2016 - 12:31

Martiene:

Met veel plezier jullie reisverslagen gelezen. Toch nog een hele onderneming zo te zien. Nu op naar Edinburgh voor nog een paar fijnr dagen
    Nog veel plezier.
    Groeten Martiene.