Hieperdepiep - Reisverslag uit Corbridge, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Hieperdepiep - Reisverslag uit Corbridge, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Hieperdepiep

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

21 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Corbridge

Zondag 21 augustus 2016.

Vandaag rijden we niet. Na het ontbijt hebben we Laura gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag. Daarna hebben we een stukje gefietst. We begonnen bij de weg langs de camping met een kleine 100 meter omhoog, vervolgens gedurende 2 kilometer langzaam, maar wel constant dalend, daarna een weg overgestoken. Hier loopt het Hadrian's Wall path, een lange afstand wandelpad langs de Hadrian's Wall, uit de tijd dat de Romeinen Engeland bezet hadden en zich moesten beschermen tegen woeste Schotten, Picten, Noormannen e.d. Nu hebben wij een paar foto's van deze Wall gezien, en als je daar nou indringers mee moest tegen houden......... Trouwens, als zo'n muurtje een beroemde Wall is, dan is heel Groot-Brittanie beroemd, want het barst in het hele land van de muren.
Daarna gingen we weer omhoog, alleen leek het alsof er niet gestegen werd. Kwam ook wel een beetje door de ondersteuning in het voorwiel, maar toch: het leek op dat beroemde werk van Escher, waarin het water omhoog stroomt. Een onmogelijk iets!
Vanavond na het eten hebben we weer een fietstochtje gemaakt, nu de andere kant langs, en vreemd genoeg leek het weer bijna niet omhoog te gaan, terwijl we toch veel en hard naar beneden reden.
Het weer is heel goed gebleven, af en toe een paar min uten een klein miezerbuitje, maar meestal droog en zonnig weer.
Vanavond nog wat dingen opruimen, en morgen naar de boot.