Cats and dogs - Reisverslag uit Kinross, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Cats and dogs - Reisverslag uit Kinross, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Cats and dogs

Door: Jan

19 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Kinross

Vrijdag 19 augustus 2016.

Het weer slaat om! Toen we opstonden was het nog een beetje mistig rond de berg. Dat trok wel op, maar de zon liet zich nauwelijks zien. En toen Jan 's-morgens vroeg ging fietsen had hij erg veel last van de wind die in de lengterichting door de kloof blies. Okee, nadat hij omdraaide was de wind wel behulpzaam bij het bergop fietsen.
Onzee nederlandse buren en vooral hun 3 kinderen waren erg druk. Dit vanwege het feit dat ze weer een stukje verder de Highlands in gaan. Reden voor ons om maar eens in de camper te ontbijten.
Na het ontbijt alle spullen weer Highlandweg-proof vastgesjord en onze volle tanks geleegd en de lege tanks gevuld. Verder bij Lidl de nodige voorraad aangevuld en kado-papier gekocht om alle souvenirs en kadootjes in te pakken.
De rit gaat vandaag naar Kinross, naar de Galloway Camping. Het eerste stuk gaat door het Cairngorns National Park, een prachtig gebied, met toppen tot plm. 500 meter hoog. Dus ook geregeld steile hellingen en veel smalle wegen. En de nodige files, maar wij reden gelukkig voorop. Onderweg hebben we zelf maar 1 keer vertraging gehad door een file. Dat was eigenlijk een zgn. kijkersfile, want aan de andere kant was een ongeluk gebeurd. Die file was wel een aantal kilometers lang.
De camping is niet zo spectaculair, maar alles is er: toiletten, douches, stroom, water, wc-afvoer. Wel in de buurt van de snelweg, maar dan zijn we morgen ook weer snel weg.
En het regent. Al vanaf vanmiddag 1 uur reden we in de miezerregen, maar geleidelijk is dat toch overgegaan in normale regen. Uiteraard met de daarbij horende Britse temperaturen van vest aan.

• 19 Augustus 2016 - 23:42

Petah Paulusman:

Hey There!

As they say here in the low lands...
    If the camper is wet...it rains.
    If the camper is hot...it is sunny.
    If the camper is shaking...it is windy.
    If the camper is gone...it is foggy.

U cannot change the wetter...the wetter changes U.
    So put on a vest en pick up your parabrella...enjoy the holiday!