Fly-flappen - Reisverslag uit Llanfor, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Fly-flappen - Reisverslag uit Llanfor, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Fly-flappen

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

10 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Llanfor

Zaterdag 10 augustus 2013

Vandaag gaan we naar Bala, met het bijbehorende meer. We hebben besloten om naar camping Pen-Y-Bont te gaan. Moet een mooie camping zijn, met internet, mogelijkheid de camper te verzorgen en met douches met veel water. Dat laatste was in Llechwrd wel een probleem: nat worden kostte veel meer tijd dan afdrogen. Er zat een drukknop en een ''Eco-friendly'' douchekop. Die combinatie was eco-friendly ten top: er kwam bijna geen water uit.
De rit naar Bala ging erg voorspoedig. Over normale wegen, wel veel dalen en stijgen, dus ook af en toe een gezellige slinger auto's, maar meestal (altijd eigenlijk) achter ons. Het landschap is prachtig. We passeren twee grote meren en komen rond 11.30 uur bij de camping aan. Een plek is geen probleem, dus ruim voor 12.00 uur hebben we de boel klaar en kunnen we aan de koffie.
Het meer heet Llyn Tegid, wat in het Engels zoiets betekent als Lake of Beauty, en wordt behoorlijk aangeprezen. Het is het grootste natuurlijke meer van Wales. Bij wind uit het zuidwesten staan er aan de kant van Bala behoorlijke golven, schijnt het. Maar je, wat wil je: een meer van 10 mijl lang, en hooguit 2 breed, en lopend van zuidwest naar noordoost.
Of het echt zo lang is gaan we morgen uitproberen: er loopt een bewegwijzerde fietsroute van boven naar beneden. En die is 10 mijl lang.
We hebben vanmiddag even het dorp bezocht. Dat kon gewoon op de fiets. Er is eigenlijk 1 straat, met een paar kleine zijstraatjes. In de hoofdstraat zijn alle 20 winkels. Dus hebben we bij de Co-op een barbecue pakket aangeschaft, en nog een paar leuke souvenirs gekocht. En, het belangrijkste een vliegenmepper (een fly-flapper noemen ze dat hier). Want met het geweldige weer dat we steeds hebben, zijn er wel een paar passagiers meegereisd. Maar die krijgen nu wat ze hebben verdiend. En zo niet: we hebben ook zo'n ouderwetse Vapona plakstrip gekocht.

• 10 Augustus 2013 - 22:07

Stefan, Jennfer En Esmée :

Dat klinkt allemaal weer erg leuk! We zijn benieuwd naar de foto's van de Lake of Beauty!
    Esmée wil graag weten of jullie al beestjes hebben gezien. Esmée ziet hier erg veel beestjes, de schapen lopen naast onze tent, in de schuur zijn 4 poesjes van 7 weken oud, op het plein liggen hondjes en de konijntjes zijn erg leuk om te aaien! Ze kijkt haar ogen uit en we genieten volop van haar praatjes.

Hoe lang blijven jullie op deze camping?

Groetjes van ons

• 10 Augustus 2013 - 22:09

Dezelfde :

Ps... Volgens de site zijn jullie in Rusland... Dat hadden jullie wel even mogen vertellen :)

• 10 Augustus 2013 - 22:09

Dezelfde :

• 10 Augustus 2013 - 22:16

Lia En Jan :

Hoi, we blijven hier 2 nachten, inmiddels zijn we ook weer in wales aangekomen zoals je ziet.

we zien hier heel veel schapen soms ook zomaar op de weg, en af en toe een koe en paarde.. wel hebben we een bijzonder paard voor Esmée gekocht.

Zijn de nachten al wat beter?

groetjes van ons