Beter ten halve...... - Reisverslag uit Llanfor, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Beter ten halve...... - Reisverslag uit Llanfor, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Beter ten halve......

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

11 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Llanfor

Zondag 11 augustus 2013

Gisteravond en vannacht heeft het behoorlijk geregend. Bij het opstaan, en met het fietstochtje voor het ontbijt viel er ook af en toe wat water, maar daarna werd het droog. Het is niet warm, 15 graden of zo, en er staat een stevige Z-W wind. Kortom: een stevig ontbijt hebben we nodig, dus bacon & eggs gaat er wel in.
Om 11.30 stappen we op de fiets om de route te gaan doen die we hebben uitgekozen. Als niveau stond er bij: easy – moderate. Nou, dat easy was alleen als we naar beneden fietsten, het moderate gedeelte bleek voor een Sparta met trapondersteuning een bergje te hoog. Nadat Lia een paar keer heeft moeten afstappen hebben we na 6 km besloten dat dit iets teveel gevraagd is. En dat we ook nog terug moeten. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald, is een spreekwoord waar vandaag een kern van waarheid in zit.
Wel leuk was dat er op dezelfde route een toertocht voor wielrenners was, voor een goed doel: een lokale hospice. We werden uiteraard continu ingehaald, maar soms bergop maar heel langzaam. Bleek dat niet iedere wielrenner zoveel beter was dan wij. Ze waren wel allemaal vriendelijk, want iedereen groette ons.

Bij de camping hebben we in het winkeltje een paar mooie pentekeningen gekocht van allerlei beesten die hier voorkomen. Een daarvan is een vis, die alleen in Llyn Tegid leeft, de Gwiniad (hun eigen variant op het monster van Loch Ness).

Hierna lekker geluierd, gelezen, wat rommeltjes opgeruimd, wat met de computer gedaan. Even profiteren, want we hebben 24 uur internet gekocht van de camping, zodat we onze T-mobile wat kunnen sparen. Hoeven we niet vlak voor het einde van de vakantie nog bij te kopen, hopen we.

Nog even gefietst om de kaarten op de post te doen. De bussen worden morgenavond pas geleegd, en het kan wel 3 dagen duren voor ze er zijn, dus de gelukkigen hebben ze voor het weekend. Graag horen we het als er een kaart is aangekomen (zo krijg je reacties op waarbenjenu).

Het eten: overheerlijke geïmporteerde macaroni met saus en ham. Als dessert bulgaarse yoghurt of een appel.

• 12 Augustus 2013 - 08:54

Brian:

Hoi!

Nog steeds met jaloezie lees ik de verhalen op de site!
    Gisteren ben ik naar leiden geweest en zaterdag was ik in het dorp...dat waren mijn hoogtepunten van de afgelopen week.

Ik kijk uit naar de post...dat zal weer een hoogtepunt worden :-)
    Doen jullie nog veel spelletjes of is dat niet aan de orde deze vakantie? Smartiesspel is toch wel leui? En 3 weken lang wachten op een knaller bij dobbelen kan ook erg spannend zijn lijkt me :-P

Groetjes!

• 12 Augustus 2013 - 09:39

Lia En Jan :

Maar je kan toch wel genieten van een leuke wandeling met Frodo? Die is dan zo blij..... En een goed gesprek met Kyle? Of af en toe een kikker of muis voor Siepie of Shima? Lijkt me dat je dan toch een paar klappers per dag moet kunnen maken.
    Ik ben vanmorgen om 07.00 uur plaatselijke tijd bij de Co-op 2 vers gebakken broodjes gaan halen. Ze waren nog warm. Niet te geloven, zo vroeg al winkels open. Moet je in Katwijk eens om komen.
    En het smarties spel en dobbelen ...... nog steeds geen tijd voor gehad.
    Straks ontbijten, de boel op- en inruimen, de watertank vullen, afvalwater weg laten lopen, het toilet legen en schoonmaken en dan naar Llanidloes, weer een camping.
    Als je je verveelt: camping heet Dol Lys Farm and Camping.