Relaxen, 1e breiwerkje klaar - Reisverslag uit Penrhyndeudraeth, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Relaxen, 1e breiwerkje klaar - Reisverslag uit Penrhyndeudraeth, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Relaxen, 1e breiwerkje klaar

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

08 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penrhyndeudraeth

Donderdag 8 augustus 2013

Vandaag stonden we te laat op om iets met treinen en bergen te doen. Wel heeft Jan een fietstocht gemaakt, waarin o.a. een hele steile klim zat. Eenmaal boven was het uitzicht fantastisch. Helaas was de camera in de camper gebleven.
We hebben de folders van de diverse treinroutes bekeken: er rijdt een soort smalspoor trein vlak langs onze camping, maar om er te komen moet je eerst 7 km rijden (fietsen). Omdat we niet weten of het op de fiets te doen is, hebben we eerst de honden getrotseerd met ons fietstochtje, om uit te proberen. Ze beten weer niet, maar blaften wel en volgden ons.
Onze route was mooi: een stukje langs de doorgaande weg, en dan ineens een soort haarspeldbocht naar een landweggetje langs het water. Er zat ook een bruggetje van net aan 2 meter breed in, dus vrachtwagens en bussen kom je hier niet tegen. Wel schapen. Er kwamen op een bepaald moment ineens 2 schapen gewoon een woonhuis uit lopen! We zagen ook een boer met z'n hond op straat lopen, zonder schapen. Hebben de schapen zeker de macht overgenomen.
We reden ook een stukje in een andere weg, richting Harlech. We dachten even het kasteel daar te gaan bekijken. Bleek de weg over te gaan in zo'n hardrijweg, dus dat hebben we maar niet gedaan. Even later zagen we op een bord staan dat Harlech nog 10 mijl was. Overigens, dat bord is van leisteen, waarvan hier vrijwel alles is gemaakt.
Vanavond ruimen we de boel zo ver op dat we morgen snel op pad kunnen. We willen naar Mt. Snowdon, om daar met de trein naar de top te gaan (lopen zien we nu niet zo zitten)
We eten vanavond gehaktballen, sla en doperwten en aardappels, en cheesecake toe. Het weer was goed: 20 graden, geen regen, wel wat wind. En vanmorgen vroeg: midges!

• 08 Augustus 2013 - 22:53

Schoonzoon:

Wie is er aan het breien geslagen?
    Worden het lange sokken tegen de midges?

• 09 Augustus 2013 - 11:49

Thuisfront:

Ah, midges, Shaun het Schaap, mijlen, bergwandelingen, mooie uitzichten, campingvermaak, kastelen....ik mis het allemaal!

Maar ik mag ook niet klagen: vliegen, Frodo, kwijlen, bergje achter het huis, TV, stofzuigen, leeg huis...woehoe!
    Als ik in gedachte alles wat ik hier heb verander in Schotse stijl..wie weet ben ik dan ook een beetje op vakantie :)

Heel veel plezier daar nog!
    Groetjes,
    BMSCFK :)