Chester - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Chester - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Chester

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

05 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Maandag 5 augustus 2013

Vandaag een spannende dag: we gaan om 09.30 richting Chester. Onze Garmin gaf ons onderweg een T-mobile winkel aan, waar we wilden proberen een Engelse dongle voor internet te halen. Dat is gelukt, maar niet zonder slag of stoot. De auto stond een paar honderd meter verderop geparkeerd, dus eerst een wandelingetje, met de laptop. Dan uitgelegd wat we willen, dan naar de auto, daar geprobeerd de boel aan de gang te krijgen. Dat lukte niet, dus een wandelingetje met de laptop. Daar geholpen, totdat.......de batterij van de laptop leeg was. En onze adapter past niet in UK stopcontacten. En zij hebben uiteraard geen Euro->>UK plug adapter.
Dus met allerlei goede raad dan toch maar verder gegaan, ondertussen onze 12 volt ->> 220 omvormer op gang geslingerd, zodat de laptop wel weer vol kwam.
Afijn, we kwamen in Chester aan bij een grote parkeerplaats, waar je voor 1,50 mag overnachten.
We staan tussen touringcars en een paar gewone auto's. Verder niks. We hebben wat gefietst, eerst Jan alleen de omgeving verkennen (een kanaal gevonden), en later samen de stad in. We vonden ''per ongeluk'' een Burger King, en daar hebben we gegeten.
Chester is eigenlijk best mooi: er zijn verdedigingswerken die nog door Willem de Veroveraar zijn aangelegd, er is een hangbrug uit 1817, er is een gebied aan de kust, waar ze de grond hebben opgehoogd, tegen eventuele overstromingen. En er is uiteraard een kasteel, een abdij en allerlei andere oude echte Britse pandjes.
De dongle doet het nog niet. Hier komen we later op terug.
We hadden onderweg veel regen. Zoals in Engeland te verwachten. Maar ons doet het niks.