Naar de kust - Reisverslag uit Åhus, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Naar de kust - Reisverslag uit Åhus, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Naar de kust

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

05 Juni 2018 | Zweden, Åhus

Vandaag gaan we eerst in Sjöbo boodschappen doen. Morgen is het hier een feestdag dus willen we voor 2 dagen inslaan, omdat we niet weten of de winkels dan open zijn.
Daarna willen we naar Åhus, naar een camping dicht bij zee. Lekker koel! We zullen zien.

Gisteren was er waarschijnlijk iets mis met ons internet. Er was iets weggevallen van het verhaal:

, nog voordat haar haren gedaan waren, stond ze boven in het kasteel uit het raam te kijken. In de verte, midden in het meer Snogeholmsjøn zag ze een eilandje. Ze zag iets bewegen, maar kon niet goed zien wat het was. Ze vroeg aan Kømermød of zij wist wat het was. Ook zij wist het niet, maar misschien weet Knut het, die is erg slim. Hij heeft vroeger bij een møbelfabrik gewerkt. Nu werkt hij in de stallen van Koning Snøtkøker en Koningin Pøtsdøk als hoevenkrabber voor de zeepaarden. Toen Snøttebøl aan Knut vroeg of hij iets wist van dat eiland, keek hij eerst een beetje raar. Alsof hij een geheim kende. ''Nou'', zei hij, ''dat eiland heet Hägerholmen, en dat was vroeger een heuveltje en dus geen eiland. Dat is het pas geworden toen het meer ontstond.''
''En wat zag ik dan bewegen?'' vroeg Snøttebøl. ''Dat ga ik je niet vertellen'' zei Knut. ''Dat is een groot geheim, en als ik het je vertel is het geen geheim meer. Maar het heeft iets te maken met een 7-kleurige draak. Nee, geen gevaarlijke of enge draak, maar niemand mag op dat eiland komen, want dat vindt de draak niet goed. Maar ik vertel niks, want een geheim is een geheim. En als je wist dat hij ook nog grote stekels op zijn rug heeft, dan zou je vast niet verder vragen''.
Maar prinses Snøttebøl zou prinses Snøttebøl niet zijn als zij niet alles in het werk zou stellen om achter dit geheim te komen. Van Knut zou zij niets meer horen, dus ging ze op zoek naar iemand die wel iets wilde vertellen over dat magische eiland Hägerholmen midden in het meer Snogeholmsjøn.
Nadat ze haar haren had laten vlechten door Kømermød ging ze het kasteel uit. Drie straten verderop woonden Ål en Løs, de beroemdste høpbrouwers van het hele dorp. Misschien wisten die iets. Maar helaas, zij wilden het geheim niet vertellen, want anders was het geen geheim meer. Maar dat het ook iets te maken had met die beroemde artiest, Cliff Hænger, ''dat heb je niet van ons''.

• 05 Juni 2018 - 12:30

Grøpjúrk :

Klønkt ørg léùk døør!

Høøp dát jùllié geníêtøn vøn hét frèsse Âhus, nìét vérwørren mêt hét dørp ernàást, dîé klónkt érg høtzøflde, máør is véèl míndør frès.

Blåsväder!

• 05 Juni 2018 - 14:56

Brian:

Hoi!

Erg leuk om alles te lezen...klinkt als een goede start van de vakantie!
    Wel bekende namen, daar in Zweden met die prinses en de dorpjes ;)

Groeten!

• 05 Juni 2018 - 16:31

Loes:

Beste Hazen.

Ik ben erg blij met het verhaal van de prinses wel flauw dat zelfs de beste hopbrouwers niet het geheim prijs wil geven. En gelukkig weet Knut ook niks van de 7 kleurige vriendelijke draak met grote stekels op zijn rug. Fijne vakantie.

Groeten van Loes

• 05 Juni 2018 - 18:13

Mason:

Hoi øpa en øma,

Willen jullie snel weer naar huis gaan, want dan gaan wij op vakantie. En willen jullie snel weer een verhaal schrijven over de prinses en de draak? Heet de prinses ook Elsa of Anna?

Groetjes van Anna, Mason en Elsa.. en ook nog van olaf..