Overtocht - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Overtocht - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Overtocht

Door: Brian/Jan

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

30 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Harwich

Zaterdag 30 juli 2016

Vandaag waren we lekker vroeg uit de veren (sommigen) om de laatste dingen in te pakken. Na een heerlijke nacht in ons bed zaten we al snel aan een snel ontbijtje. Jan, Lia, Laura en Kevin waren al dicht bij de camper, Maria en Brian moesten nog van (niet zo) ver komen. Ze besloten te fietsen, een beetje trainen nog, en tegelijkertijd de broodjes te halen voor onderweg.

Na wat gepuzzel stonden de fietsen op de camper en de laatste spullen in de camper. Plots werden de Engelandvaarders verrast door de uitzwaaiers, te weten: Jennifer, Stefan, Esmée, Quinten en Rick (Frodo bleef liggen). Na wat gepuzzel, en het fluitje van Esmeé waren ook de passagiers ingeladen en konden we op weg naar 'De Hollandica'. Onderweg werder we nog uitgezwaaid door Opa en Oma, we hebben netjes terug gezwaaid, en hebben we wat Pokémons gevangen (waaronder Slowbro!).

De reis begon voorspoedig (geen file's) en eindigde in een rij (toch een soort file) voor de boot. De camper is dus geschikt om 6 helden en al hun spullen te vervoeren! Na wat wachten en lunchen op de parkeerplaats van Stena Line mochten we de boot in. Degene die ons de weg wees kon ons dak helaas niet zien, dus we reden met het bovenraam tegen het plafond aan. Het geluid was angstaanjagend maar er is nog geen schade te zien. Oké, niet druk om maken en op naar Deck 9. Zo snel mogelijk naar buiten gegaan met de hele bups en een tafeltje bemachtigen. Op Deck 9 hebben we heerlijk gezeten en wat spelletjes gedaan...iedereen deed mee...ja iedereen! Best wel gezellig dus. Naarmate we Engeland naderen trekt de lucht dicht en wordt het wat kouder. Gelukkig kan je ook naar binnen waar het prima vertoeven is! De boot schommelt niet zo heel erg, dus geen echte zeeziekte gehad. Nu, na het diner op de boot, echte engelse WIENER SCHNITZEL met patat, en voor Lia Zweedse gehaktballetjes met sla, zijn de kinderen naar de bioscoop, De film gaat over een vergeetachtige vis...de naam is mij ontschoten.

Wanneer we straks in Britse wateren aankomen rijden we zo snel mogelijk van de boot af om naar de eerste overnachtingsplaats, de Dovercourt Campsite in Harwich te gaan. Dat is een bekend/kort stukje rijden, vorig jaar stonden we daar immers ook. Met z'n 6-en de camper slaapklaar maken is wel een uitdaging en we vragen ons af hoe de eerste nacht wordt, wat denken jullie?

Oja, deze vakantie zetten we bij elk reisverslag een 'uitspraak van de dag'. We zeggen niet wie die uitspraak heeft gedaan, dat mogen jullie raden. Wie de meeste uitspraken weet wint een prijs (nader te bepalen).

Uitspraak van de dag: “We varen naar het licht”

• 30 Juli 2016 - 21:34

Jennifer:

Hoi!

Dat is een uitspraak van m'n moeder, of misschien een van haar (schoon)-kinderen die op haar lijken?

Ik hoop maar dat de schade aan de camper en aan de boot meevalt. Zijn jullie wel zonder problemen van de boot af gekomen?

Esmée huilde al dat ze jullie zo zou missen toen we de achtkant van de camper nog konden zien, gelukkig konden we vanavond al jullie eerste reisverslag voorlezen.

Succes met de slaappuzzel vanavond, en slaap lekker alvast!

• 31 Juli 2016 - 18:40

De Rijnflat:

Wij zijn ONTZETTEND nieuws-gierig hopelijk veel gelachen!
    de uitspraak is volgens de vrouwelijke helft : van Maria zonder twijfel,
    voor mijzelf geef ik Jennifer gelijk en is het m'n dochter.
    de hartelijke groeten van ons tweetjes.