Vuurtoren, brug en veerboot - Reisverslag uit Roscrea, Ierland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Vuurtoren, brug en veerboot - Reisverslag uit Roscrea, Ierland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Vuurtoren, brug en veerboot

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

12 September 2015 | Ierland, Roscrea

Gisteravond kregen we van de baas van de camping een uitleg over wat er allemaal te zien en beleven valt in de County Clare. Hij bracht het allemaal zo enthousiast, hier was iemand met liefde voor zijn streek aan het woord. Het kwam er op neer dat je eigenlijk alle highlights links kan laten liggen, op voorwaarde dat je hun kust gaat bekijken.
Er is de Loop Head, een landtong, hoog gelegen, met een lighthouse er op. Verder de Bridges of Ross, een boogvormige grot, waar de Atlantische oceaan onderdoor spoelt. En de rit er naar toe is ook al even mooi.
Wij hadden eigenlijk andere plannen, maar besloten toch zijn advies op te volgen. Nou, hij had niks teveel gezegd. In 1 woord: geweldig!
En dan hadden wij ook nog eens regen als we in de auto zaten en een zonnetje als we er uit waren om foto's te maken.
Hierna gingen we maar Killimer, om met de ferry de Shannon Bay over te steken naar Talbert. Vandaar rijden we naar Roscrea, waar we een camping weten.

• 13 September 2015 - 16:07

De Ouwertjes V.d. Rijnflat:

Schotland is een pracht land Canada mag er ook wezen maar na het bekijken van de
    Ierse foto's slaat Ierland alles allen de regen wordt iets te veel tussen twee haakjes
    een Kaart uit Wales is aangekomen en gisteren (12- 9 ) ook een mooie felicitatie kaart,
    hartelijk dank en geniet nog een halve week van Ierland

• 14 September 2015 - 11:35

Jonkies V.d. PBlaan:

Helemaal eens met de ouwertjes (hoewel je in Canada goed kan lessen voor een rijbewijs schijnt).

Weten jullie zeker dat jullie volgend jaar naar Zeeuws-Vlaanderen gaan?
    Ik zou toch een andere bestemming kiezen...Schotland? Wales? Engeland? Misschien Ierland? Dat schijnt heel mooi te zijn, zeker na een regenbui!

• 14 September 2015 - 13:58

Jonkies Van De Van BKhoekweg:

Motorrijbewijs was het toch?

Ik stel een familietripje naar Ierland voor.. gezellig met z'n allen in de camper.. ik zie het al helemaal voor me

• 14 September 2015 - 19:52

Kevin:

Geniet ervan die laatste dagen!

• 14 September 2015 - 21:55

Jennifer:

Was er al iets gepland voor kerst? Misschien is Ierland een idee?