Op zee - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Op zee - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Op zee

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

18 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Harwich

Woensdag 16-09-15 Een mooi vaarwel Wales.

Vandaag verlaten we Wales, vanaf de camping in Bala slaan we rechts af, wat later een van de mooiste route's blijkt te zijn. We gaan steeds omhoog, een goed begaanbare weg. Het is erg rustig op de weg dus kunnen we het tempo laag houden zodat Jan ook van het fantastische uitzicht kan genieten. Bergen om ons heen met daarop paarse heide en schapen, die we ook op de weg of er vlak naast tegen komen. Omdat de zon schijnt komen de kleuren nog beter tot hun recht.
Maar na 2 uur verlaten we toch echt het mooie Wales. Richting Cambridge. Hoewel het wel druk is op de weg schieten we aardig op todat we de Garmin opdracht geven om eerst nog een superstore Asda te bezoeken. Die is nl. dicht bij onze overnachtingsplaats en er moet nog wat ingeslagen worden voor de laatste dagen. Ondertussen is het keihard gaan regenen en we worden dwars door Cambridge geleid waar het super druk is/ Weer een uur erbij en dan hebben we nog niet eens in die superstorewinkel gelopen. Na de nodige en niet nodige boodschappen vlug weer de camper in. Gezien het tijdstip (17.30) besluiten we naar de Mac te gaan. Nou da's nog niet zo eenvoudig: na bijna 1 uur rijden en stilstaan in Cambridge vinden we er een zonder geschikte P ,dus even bij de bedrijven ernaast (prive terrein) gestaan en Jan in de regen vlug naar de Mac (geen wifi )
Daarna is het nog 18km naar onze overnachtings plaats, Comberton.
Gelukkig nu om Cambridge heen en er niet dwars doorheen.Om ong 20.00 staan we op onze plek , netjes toch als de aankomsttijd bij vertrek 14.30 is?
De camping is prima, met prachtige velden (geschoren) en 4 toiletgebouwen (design-style). Jammer dat we morgen al weer weg moeten, maar ja, de boot roept.

Donderdag 17-09-15 Op naar Harwich.

Het is hardstikke zonnig en heerlijk weer. Dit in tegenstelling tot gisteren, toen de regen met bakken uit de hemel viel. De straten in Cambridge stonden hier en daar blank. Jan wilde eigenlijk wel even met zijn laarzen in de plassen gaan stampen, maar dan moest hij zijn regenpak aantrekken en daar had hij geen zin in.
Dus nu met prachtig weer op weg naar Harwich, een rit van plm. 150 kilometer. Rond half twee waren we bij de camping waar we aan het begin van onze vakantie met Maria en Brian ook al waren geweest: Dovercourt Campingpark. Omdat we geen boodschappen meer hoefden te doen hadden we een middagje ''vrij''. Lekker, zo tijdens de vakantie, want je wordt er wel moe van.
We eten vandaag biefstuk met doperwten/salade, aardappels en een toetje: strawberry cheesecake resp. griekse yoghurt (nog van de Lidl uit Katwijk).
Ook hadden we een gebakje, ter ere van de 80-ste verjaardag van oma.
Jan is even gaan kijken op de dijk, waarachter onze camping ligt. Aan de andere kant gaat het, zoals met de meeste dijken, omlaag naar een moerasachtig landschap, doorsneden met allerlei kreekjes. Bij laag water waren ze goed te zien, maar bij hoog water, zoals vrijdagochtend bleek, liep alles onder water.

Vrijdag 18-09-15 Op de boot

Om 05.30 was Jan wakker. Waarom zo vroeg? Omdat we vooral op tijd bij de boot moesten zijn, en hij altijd zo relaxed kan doen als hij een tijdschema heeft. Nou hadden we alles gisteren al in orde gemaakt, de fietsen er op gebonden enz. Dus had hij de tijd om op de dijk te gaan kijken, een poos te lezen, op het gemak koffie te maken enz.enz.
Om 07.25 reden we de camping af, om 10 minuten later in de rij voor de boot te staan. Op dit moment, 09.23 uur plaatselijke tijd, wordt er omgeroepen door de kapitein dat er ongeveer 20 minuten vertraging is bij het laden. Maar hij stelde ons gelijk gerust: dat haalt hij wel in, want hij zet de boot op racen. Verwachte aankomsttijd in Hoek van Holland: 17.15 uur. We zullen zien!

• 18 September 2015 - 11:01

Frodo:

Zozo, 3 verslagen in één?! Jullie hebben er zin in!
    Eindelijk heb ik geleerd de computer aan te zetten en naar waarbenjij.nu te surfen, dat is best lastig als je 4 van die onhandig grote poten hebt!
    Maar...ik lees dat jullie daar schapen hebben! Kwijlkwijl...me like!

Tot zo!

• 18 September 2015 - 11:03

CP:

Baasjes,

Hier CP, de enige echte Cat Power!
    Ik zou haast zeggen dat ik jullie mis, maar Rick voert me ook dus ik vind het helemaal best.
    Zoals jullie vroegen heb ik goed voor die lompe hond* en Shima gezorgd, het gaat goed met ze.
    Maar ja, dat zal je straks wel zien als jullie thuis zijn.

Gegroet,
    CP

*Die lompe hond heeft er temet 3 weken over gedaan om te leren surfen!

• 18 September 2015 - 11:04

Shima:

Mauw!

• 18 September 2015 - 11:06

Anoniempje:

Hallo!

Wat een verhalen weer, 3 in één deze keer!
    Tijd dus voor de beestenboel om te reageren (zie hierboven).

We kijken uit naar jullie thuiskomst en, ook al zal niet iedereen het toegeven, we hebben jullie wel gemist!
    Dus gas d'r op Kapitein...behouden vaart!

• 18 September 2015 - 12:01

Mason :

Miauw miauw, wraaaauw, ja, au, blablablabla brabbel brabbel

Vertaling van papa en mama;

Tot morgen opa en oma! Ik heb jullie gemist!

• 18 September 2015 - 12:04

Anoniempje 2.0:

Gemist worden jullie zeker!
    Vooral omdat we zo benieuwd zijn naar wat "de missie" is...
    Dus trap 'em op z'n staart Captain!

• 18 September 2015 - 16:06

Lia En Jan :

Een kielzog van enkele kilometers, voor de boeg een ''snor'', overal op de Noordzee een spoor van ravage: schepen in nood, alle windmolens in het meest besproken windmolenpark van West-Nederland zijn onklaar geraakt: onze captain heeft hem echt op z'n staart getrapt.
    We liggen goed op tempo, dolfijnen en bruinvissen zien we dus niet, want die smeren hem voor zoveel geweld.
    Wel jammer dat al het personeel moest mee roeien, zelfs de Swedish Chef (teu-deu-doe-deu-die-deu) deed met z'n pollepels mee.
    Dus hebben we geluk gehad dat we ons eigen brood mee hebben genomen.