Lekker kort ritje - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Lekker kort ritje - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Lekker kort ritje

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

09 September 2015 | Ierland, Killarney

Vandaag lekker rustig aan doen. We willen even naar Jameson's, en dan naar Killarney, ongeveer 100 km rijden.
Jameson is een mooi oud complex, waar volgens ons geen productie meer plaats vindt. Waarom denken wij dat? Nou, toen de toeristen, bussen vol met drankzuchtige Fransen, Duitsers en toch ook wel Britten en Ieren, het terrein op kwamen rijden, kwam er ineens een lucht van rokend eikenhout door het complex. Vonden wij niet zomaar toevallig. Later zagen we in een van hun folders dat ze een groot fabriekscomplex (the Distillery) in Dublin hebben.
Maar goed, wij dus ook naar binnen. Stond een mega rij voor de kassa. Tassen vol gingen er de bussen in. Jan was de laatste in de rij, met een klein souvenirtje voor de oppas van Frodo, Siepie en Shima. Toen hij afgerekend had keken de kassa dames elkaar aan. Eentje zei zoiets als: of het voor niks is.....
Hierna gingen we richting Killarney. Was een lekkere rit, over hoofdwegen met een soort smalle passeerstrook permanent er naast. Als je een auto van achteren ziet naderen, dan ga je even op die strook. Een mooi systeem.
We beginnen nu wel langzaam aan weer in wat hoger gelegen gebied te komen. Af en toe zien we op onze Garmin dat we de 100 meter boven zeeniveau zijn gepasseerd. Naarmate we dichter bij Killarney komen gaan we ook een keer tegen de 300 meter grens aan. Ondanks het klimmen komen we wel op de geplande tijd aan. Dus geen Wales-gedoe, dat je er een uur langer over doet. Dat komt misschien nog wel.
De camping in Killarney ligt vlak langs die hoofdweg, dus daar moeten we nog even aan het geluid wennen. Verder is het een prachtig terrein. We zijn even gaan fietsen, want er waren weer wat boodschappen nodig. Dit keer een Super-Saver winkel! We hebben het een en ander voor de barbecue gekocht: lekkere zalm en gourmet-burgers. We hebben ook even gezocht naar een nieuwe thermoskan, want de oude is kapot. Niet gevonden.
De weg naar de winkel was wel een belevenis: 3 kilometer, waarvan 1 stevig omlaag, 1 stevig omhoog. Verder af en toe een stukje fietspad, af en toe een trottoir en af en toe op de hoofdweg, waar je 100 mag. Wel geprobeerd, maar lukte niet.
Dus lekker gebarbecued en nu het verslag schrijven. Het weer is nog steeds fantastisch. Vandaag was het zonnig, nu is het bewolkt en het schijnt vanaf morgen wat minder weer te worden. Nou, dat zien we dan wel weer.

• 14 September 2015 - 19:55

Kevin:

Geniet ervan die laatste dagen!