Op de boot. - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Op de boot. - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Op de boot.

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

01 September 2015 | Nederland, Hoek van Holland

Na een berg broodjes gekocht en gesmeerd te hebben (we hebben geen arrangement voor eten aan boord gekozen) brachten we de allerlaatste spulletjes in de camper en gingen we op weg.
Op de Hercules stonden Jennifer, Quinten en Esmée om ons uit te zwaaien. We hebben even de dieselvoorraad op peil gebracht, en vervolgens Maria en Brian opgehaald.
Na een voorspoedige rit kwamen we keurig op tijd aan bij de incheckbalie van Stena Line in Hoek van Holland.
Omdat Brian en Maria aparte tickets hebben zijn ze als voetpassagier aan boord gegaan. We hadden afgesproken waar we ze weer zouden ontmoeten, anders zoek je je een pukkel. (of je belt ze even)
Omdat er een hele rij vrachtwagens vanuit Calais ook met onze boot mee moesten, duurde het best lang voordat de afvaart kon plaatsvinden.
De overtocht was heerlijk rustig, maar windkracht 5 merk je wel op zo'n boot. Het was wel lekker weer, met 15 graden en een flauw zonnetje.
We hebben lekker (een deel van) onze meegebrachte broodberg opgegeten en in plaats van keurig om 19.45 uur kwam de boot om 21.00 uur in Harwich aan. Daar hebben we nog een half uur gezocht naar Maria en Brian, want die mochten pas van boord toen de Calais vrachtwagens er af waren.
Daarna gingen we voor de eerste overnachting naar het ''Dovercourt Camping and Caravanpark'', in Harwich, slechts 3 km van de haven. Daar aangekomen hebben we ons geinstalleerd voor de nacht.
Lia en Jan lekker achterin de camper, Maria en Brian voorin/bovenin de camper.
O ja, onderweg hebben we dolfijnen gemist, potvissen over het hoofd gezien en ook de bruinvissen lieten zich niet zien. Wat hebben we wel gezien: 3 meeuwen.

• 03 September 2015 - 18:55

Esmée:

Leuk dat jullie op de boot gingen en meeuwen hebben gezien. Brian en Maria durven niet in mijn hoge bed te slapen, want dat is MIJN hoge bed!

Kusjes van Esmée