Weg van de kust - Reisverslag uit Llandovery, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Weg van de kust - Reisverslag uit Llandovery, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Weg van de kust

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

18 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Llandovery

Zondag 18 augustus 2013

Vanmorgen vroeg een wandeling gemaakt naar de zee. Was een kort loopje, plm. 5 minuten, had de campingbaas gezegd. Nou, dan liep hij zeker op een motor, want het was dik 20 minuten. En dan moest je nog stevig doorstappen. Terug duurde langer, want dat ging omhoog.
Maar het uitzicht was de wandeling waard. Een paar stevige rotsen, de zee, een baai, een klein riviertje dat daar in uitloopt. Kortom: de ideale plek om een hoop dieren te spotten.
Nou zijn er over heel Wales veel van dat soort ideale plekken, en blijkbaar hadden de beesten besloten om dit keer andere toeristen blij te maken. Afgezien van de muggen bij het moerassige slootje. En 2 paarden in de verte, maar te ver weg...............
We hadden vandaag een redelijke rit voor de boeg. We gaan naar Erwlon Camping in Llandovery. Dat is aan het begin van de Brecon Beacons, een nationaal park.
En dan zijn we dus nog niet van de steile hellingen af, want hier gaan de heuvels ook af en toe richting de 2000 ft.
In het dorp Llandovery aangekomen zag het zwart van de motormensen. Kennelijk was er een of andere toertocht bezig, en hadden ze daar een verversingspost. Wij gingen van de doorgaande weg af, om vervolgens via een paar smalle (net zo breed als......ja, inderdaad, de camper) straatjes met een grote boog bij de camping te komen. Bedankt Garmin, want het kan ook via een veel kortere weg, denken we.
Nou goed, we konden op de camping terecht, dus inschrijven, plek zoeken, kabel er aan en zitten. Ze hebben hier wel Wifi, maar daar moet je stevig voor betalen. Blijkt dat je wel eerst een kwartier een trial versie mag proberen. Dat moet genoeg zijn. Dan vanavond maar geen tv kijken!

  • 18 Augustus 2013 - 20:14

    Jaap En Dicky:

    Laten wij ook eens de eerste zijn. Wat mij betreft is het zonde om daar weg te gaan alleen al de foto's
    zijn al de moeite waard, 't zijn de mooiste op de foto van gisteren na (de zonsondergang).
    de hartelijke groeten van ons. P.S. die eikel op het paaltje betekend dat je eikels tegen kan komen
    of is pad alleen voor eikels ?

  • 18 Augustus 2013 - 21:05

    Menno:

    Zozo dat klinkt ruig, gaaf hoor!

    groetjes, Menno

  • 18 Augustus 2013 - 21:07

    Alfons:

    Yo Alfons hier,

    20 minuten lopen!? een naaktslak is sneller!
    Stelletje poesjes.

    Mazzel,

    Alfons

  • 18 Augustus 2013 - 21:08

    Rene:

    Goede avond,

    wat een prachtige verhalen, een genot om te lezen!
    Ik ken u niet, maar u lijkt me een gezellig, avontuurlijk stel!!
    Zelf heb ik ook een behoorlijk saai leven.. mijn kleren moeten iedere dag in de was vanwege een kwijlende hond! Arme ik...

    Groetjes ,

    Rene

  • 18 Augustus 2013 - 21:10

    Ineke:

    Hooooiii!!

    Horror! er zat een peleton naaktslakken in het gras!

    Maareh, luxe vakantie hoor! Sjonge!

    Geniet er van!

    Doei!

    Ineke!

  • 18 Augustus 2013 - 21:14

    Lia En Jan :

    Ik heb het zekere voor het onzekere genomen: ik ben dat pad niet op geweest.

  • 18 Augustus 2013 - 21:15

    Alida:

    Geachte Jan en Lia,

    het doet mij deugd uw verslagen hier op het world wide web te kunnen lezen.
    Ik heb een aantal dagen geleden mijn computercursus voor senioren afgerond en via een virus werd ik doorverwezen naar deze site. Wat beleven jullie schaaptastische avonturen!
    Toen ik las over die smalle wegen sloeg mijn rikketik bijna over, ik voelde angst voor jullie.

    Maar mijn incontinentie luier moet nu verwisseld worden, dus ik ga.
    Ik wens u een heugelijke vakantie!

    Hoogachtend,

    Mevrouw Alida Hazelaar

  • 18 Augustus 2013 - 21:25

    Lia En Jan :

    Fijn om al die reacties van die gezellige mensen te lezen. Om nog even terug te komen op de foto's en hoe mooi die zijn: Er komt er nog een bij, maar dan van ons menu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandovery

WALES

Een eigen camper, en nu 3 weken proberen

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2013

Thuis!

23 Augustus 2013

Nog niet thuis, maarruh.....

23 Augustus 2013

Cambridge

21 Augustus 2013

Familiebezoek

20 Augustus 2013

Laatste dag Wales
Lia en Jan

Actief sinds 21 Juli 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 72505

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 23 Juni 2018

Zuid-Zweden

06 Juni 2017 - 22 Juni 2017

Palmbomen

30 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

TPT, Tattoo en meer.....

01 September 2015 - 18 September 2015

De Landbridge

31 Augustus 2014 - 13 September 2014

Meer Hazen

31 Mei 2014 - 14 Juni 2014

Duitsland

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

WALES

05 Juli 2013 - 07 Juli 2013

HYMER proberen

01 September 2012 - 21 September 2012

Campertje

Landen bezocht: