Kristinehamn of het Mysterie van de waterpomp - Reisverslag uit Kristinehamn, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Kristinehamn of het Mysterie van de waterpomp - Reisverslag uit Kristinehamn, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Kristinehamn of het Mysterie van de waterpomp

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

13 Juni 2018 | Zweden, Kristinehamn

Vandaag staan op het programma: opstaan, de waterpomp en de lekkende gootsteen repareren, boodschappen doen en natuurlijk: de Sing-Along.
Het opstaan ging gemakkelijk, waarna het ontbijt ook vlekkeloos verliep. Daarna begon het.
De kraan van de douche deed het niet (al heel lang niet), maar nu hield de keukenkraan er ineens mee op. Dus alles in de slaapcabine verwijderd, de matras aan de kant, de klep open gezet en de waterpomp er uit gehaald en nagekeken. Dat hielp niet. We hebben nog even de oude waterpomp terug gezet, maar dat hielp ook niet. Dus de nieuwe pomp er maar weer op en de boel dichtgemaakt en alles weer op zijn plek.
We konden de kraan wel gebruiken, maar dan moest de pomp eerst aan, en dat deed hij alleen als de wc spoeling water vraagt. Dus dat is erg lastig, want als je een kan water tapt, gaat er net zoveel in de wc. Dan is je wc cassette in no-time vol.
Even op internet gezocht of er iemand soortgelijke problemen heeft gehad. En ja hoor, ''kijk eens even naar de draadjes van je kraan onder het aanrecht. Die lagen tegen de besteklade aan als die werd dichtgeschoven, en dan raakten ze een beetje los. De draadjes op een andere manier laten lopen, zodat ze vrij liggen, was hopelijk de oplossing. Tot nu toe doet hij het goed. De lekkage van de gootsteen is nog niet opgelost. De sifon er af gehad, schoongemaakt, opnieuw in elkaar gezet, maar het hielp nog niet.
Nou, boodschappen doen is onze sterkste kant, dus dat ging prima. We eten vanavond pizza van de Lidl (200 meter bij ons vandaan), in de skottelbraai met deksel gebakken.
Toen we daarmee bezig waren kwam de baas van de jachthaven iedereen uitnodigen om naar het Sing-Along feest te komen. Hadden wij even een goeie smoes: we konden niet bij de pizza weg. Lia moest toch even gaan kijken. Kwam ze net toen ze een voor ons bekend liedje speelden: ''Zij dronk ranja met een rietje, mijn Sophietje'', maar dan in het Zweeds. Was in de jaren zestig gejat door Johnny Lion? En die bestormde daarmee de Nederlandse hitlijsten.
Zij kon helaas zelf niet op het podium komen (stond al vol), maar heeft wel een foto gemaakt..

Maar jullie wachten zeker hierop:

De volgende dag ging de boot van Freaky Fønk al vroeg de haven van het dorp uit. Gelukkig moest Ingeborg folders rondbrengen voor het grote zomerfeest. Daarom was zij heel vroeg wakker en zag dat de boot naar het eiland Hägerholmen toe voer.
Snel pakte ze haar step en racete naar het kasteel. Ze trok heel lang en hard aan het touw van de bel, en daardoor werd iedereen in het kasteel wakker. Allemaal kwamen ze kijken wat er aan de hand was. ''Die griezel, Freaky Fønk, is met zijn boot op weg naar het eiland! Hij gaat de draak vangen!'' riep Ingeborg

• 13 Juni 2018 - 18:51

Loes:

Beste Hazen

Ik vind jullie verhaal best wel leuk hoor over de kapotte waterpomp enzo iets met de waterkraan die het ineens niet meer deed. Lekker boodschappen hebben gedaan bij de Lidl. Jammer dat er pizza gegeten moest worden anders hadden we Lia nog op het podium zien staan en gehoord.
    Maar ja jullie begrijpen ook wel dat ik uitkijk naar het verhaal van de prinses de draak en die gekke bioloog. Ik kan niet wachten tot de volgende episode. Het is echt heel spannend.

Nog een fijne vakantie beste Hazen.

Groetjes van Loes

• 14 Juni 2018 - 20:10

Jessica :

Nou zeg.. een sing a long in zweden! Een kapotte kraan, verstopping... dat schreeuwt Waterloo van Abba! Tip voor de volgende sing a long!

Ik lees (meestal snachts, fijn tijdverdrijf) jullie verhalen weer met veel plezier! Er zou een vakantie verhalen bundel moeten uitkomen.

Geniet van de kou daar... sturen jullie de warmte dan gewoon richting ons?
    Goed idee trouwens die pizza in de skottel... onthou ik!

Groetjes!

• 14 Juni 2018 - 20:19

Jan:

Voor pizza in de skottelbraai heb je wel een rekje nodig als roostertje. Wij hebben een metalen pannen onderzetter en een grote deksel, was van een wadjan. Daarmee creër je een oven.