loop naar de pomp - Reisverslag uit Enscherange, Luxemburg van Lia en Jan - WaarBenJij.nu loop naar de pomp - Reisverslag uit Enscherange, Luxemburg van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

loop naar de pomp

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

13 Juni 2014 | Luxemburg, Enscherange

Vandaag wakker worden in de trekkershut, is weer eens heel anders dan in de camper. Om 06.30 ging Jan er uit. Lekker douchen, want ze hebben hier hele goede douches. Daarna naar het dorp verderop gefietst, om daar geen bakker te vinden. Bij terugkomst ontdekt dat dat maar goed was, want er zat geen geld in de portemonnee. Toen iedereen wakker was kon er geld geregeld worden en weer naar het dorp gegaan. Daar weer geen bakker gevonden, en ook niemand om aan te spreken. Vreemd, zo'n compleet uitgestorven dorp om 9.00 uur. Dus weer terug. Daar de hulp ingeroepen van super-zoekers Esmée en Stefan. Weer naar het dorp, en ….. de bakker gevonden. Was niet vreemd, met geen etalage, en een pand dat er uitziet als een gewoon woonhuis.
Maar gelukkig hadden ze lekkere broodjes, waarvan we heerlijk konden smullen.
Op dit kampeerterrein hebben ze een klein speeltuintje en een waterspeelplaats, met een pomp en allerlei dingen waar water doorheen stroomt en overheen valt. Kortom: Esmée speelt in het water en ze vindt dan altijd wel iemand die voor haar de pomp bedient.
Vanmiddag heeft Esmée even op bed gelegen tot ze dacht dat Jennifer sliep. Toen weer wat gespeeld, waarna we naar het Kentucky restaurant in Lenzweiler zijn gegaan. Daar aangekomen sliep Esmée. Gelukkig moesten we een half uur wachten voordat de keuken open ging. Daarom hebben we haar maar even laten slapen. Toen ze wakker werd was ze niet echt het zonnetje in huis, dus: niks zeggen. En dan duurt wachten op je eten best lang.
Esmée had lekkere patatjes met mayonaise, Jennifer en Lia namen de zalm in dillesaus, Stefan kreeg de mixed grill met barbecuesaus en Jan had Hongaarse goulash in een uitgehold brood. Alles smaakte fantastisch! Uiteraard besloten we met een dessert: Cappuccino met slagroom voor Stefan en Lia, hapjes/likjes slagroom voor Esmée, appeltaart met aardbeien en slagroom voor Jennifer, aardbeien en slagroom ook weer voor een deel voor Esmée, sorbetijs voor Jan en sorbetijslikjes voor Esmée. Kortom: deze dame heeft haar portie wel bij elkaar gesprokkeld.
Nu is ze met papa en mama in de douche, even alle zonnebrandcreme er af spoelen en uit haar haren wassen. Morgen gaan we de laatste restantjes in de juiste auto plaatsen, waarna wij met de Renault Espace naar Katwijk gaan, en de Guijtenkampjes hun weg gaan zoeken in …....