Gesperrt? - Reisverslag uit Hitzacker, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Gesperrt? - Reisverslag uit Hitzacker, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Gesperrt?

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

02 Juni 2014 | Duitsland, Hitzacker

Vanmorgen gingen we op weg naar Hitzacker, een plaats aan de Elbe. Bij de EuroShopper en de Aldi eerst even wat boodschappen gedaan. Toen nog even tanken en de bandenspanning controleren (was eigenlijk wel goed) en we konden op pad.
Het was een voorspoedige reis, totdat ........ onze navigatie aangaf dat er 30 km verderop een stevige file zou staan. Dus we gaven aan dat hij een alternatief mocht aanbieden om die file te vermijden. Dat ging goed, totdat ............. er een bord stond waarop stond dat poy udi rdf;jhougfyt ggvbu noihuy gesperrt was. Inderdaad, dat konden wij dus ook niet lezen. Toen we bij onze onze afslag 39 waren bleek dat die dus gesperrt was. Dus rij je door. Bij afslag 40 kozen wij er voor om niet Hannover in te gaan, maar een binnenroute te kiezen. Afijn, ongeveer 3 kwartier later hadden we een mooie route naar Hitzacker.
Later dan gepland kwamen we daar aan. De camperplaats is een groot parkeerterrein, met hier en daar een stroomzuil. Wel keurig schoon. Toiletten en douches 150 meter verderop, maar ook heel netjes.
Vandaag hebben we de barbecue uit de klep gehaald en hamburgers gebakken.
We gingen er van uit dat we, vanwege de ligging langs de rivier, daar lekker zouden kunnen fietsen. We zijn even een stukje langs de rivier gefietst, om een mooie foto te maken. Maar echt langs de rivier fietsen, nou nee. We zijn het dorp door geweest en langs het archeologisch open lucht museum gefietst. Het is wel een mooi dorp, met karakteristieke oude huizen en straatjes. Aan de Elbe ligt een jachthaven, maar die was zo goed als uitgestorven.

• 04 Juni 2014 - 21:41

Zoons:

Klinkt lekker, toeristische routes enzo..
    Niet even gaan kanoën op de Elbe?

Shima says Mauw