duitse muis? - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu duitse muis? - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

duitse muis?

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

01 Juni 2014 | Nederland, Raalte

Zaterdag 31 mei 2014

Vandaag begon goed: een bezoekje aan de tandarts. Bleek een wortel in het kanaal op behandeling te wachten. Goed dat dit nog door de Kattukse Zahnartzt gedaan kon worden. Immers: hoe zeg je door de telefoon tegen een duitse tandartsassistente dat je een afspraak wil maken om je van een wortelkanaalonsteking af te helpen? Iets met Karotten of zo?
Afijn, om 12 uur kon Jan weer lachen als een boer zonder kiespijn. Alleen iets drinken met die verdoofde lip, wang en tong: Frodo was er niks bij.
Zoals met alles ging ook dit weer over, dus nu rond 18.00 uur kan hij al rederlijk kwijlvrij typen aan het verslag.
We staan in Schoonheten, vlak bij Raalte, op boerderij Berenpas (uiteraard door Lia uitgezocht). Het is platteland: een mooi weiland voor ons, met aan de andere kant bomen. Achter ons idem dito, evenals links en rechts. En geen telefoonnetwerk. Wel WiFi. En reeën, vliegen en Duitsers. Geen van allen lastig. Er is ook een duitse herder (een hond), ook niet lastig.
Kortom: het zindert hier van de plattelanderigheid.
Rond half zeven hebben we de meegebrachte lekkerbekjes gegeten. Daarna is Jan een rondje wezen fietsen. Bij terugkomst ook Lia d'r fiets opgetuigd en zijn we samen nog even weg geweest. Dat werd een apart fietstochtje, want.... ineens kwam er de vraag: heb jij de papieren van de camper gepakt? Nee, jij? Nee dus, kortom: we gaan niet 2 weken door Duitsland toeren zonder de juiste autopapieren. Wat nu? Jessica bood uitkomst, want ze komt ons tegemoet bij de Mac in Amersfoort. Scheelt ons een goeie 200 km extra, dus dat is wel lekker.
Overigens konden we dat gewoon via de telefoon bespreken, want het netwerk liep weer als een zonnetje.
Tijdens het fietsen hebben we een ree gezien en 2 muizen. O ja, onze duitse buren hebben een kat die Maus heet. Rare jongens, die Duitsers.

• 01 Juni 2014 - 19:56

Stefan, Jennifer En Esmée :

Wat een lieve schoondochter hebben jullie!
    We hopen dat jullie nu echt kunnen gaan genieten van een welverdiende vakantie.

• 02 Juni 2014 - 17:31

Loes:

Hallo globetrotters
    Ik heb gelijk al weer zitten lachen hilarisch.
    Goed begin zou ik zeggen.
    En ook niet onbelangrijk Jan kan weer eten en drinken zonder te kwijlen.
    En gezellig om rondom bomen te hebben. Lekker groen.

Veel reisplezier dan maar.

Groetjes van Loes