Zoek de zon op - Reisverslag uit Fredrikstad, Noorwegen van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Zoek de zon op - Reisverslag uit Fredrikstad, Noorwegen van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Zoek de zon op

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

11 September 2012 | Noorwegen, Fredrikstad

Met een zonnetje opstaan, 15 graden, windstil. Dat belooft een mooie dag te worden. Helaas, toen we om 09.45 wegreden, begon het heel langzaam te miezeren. Geleidelijk ging dat over in af en toe echte regen, en de wind stak op. Late met zulkw regenbuienr ging het echt regenen, een paar uur lang. Maar je zit gelukkig droog, en je hoeft je geen zorgen te maken over de problemen van ''echte'' kampeerders met dat soort buien. Omdat we een lange rit voor de boeg hadden, eigenlijk zonder concreet eindpunt, hebben we eerst een aantal dingen geregeld: tanken, vuilwatertank en toilet legen. Zodat we, indien nodiig, gewoon ergens konden stoppen.
Halverewege, bij het stadje Flá stond een bord waarop een berenpark werd aangekondigd. Nou, dat konden we niet laten schieten. Maar omdat we geen zin hadden om als enige bezoeker daar rond te lopen zijn we maar gewoon verder gegaan. Wel een foto van een metershoog beeld van een beer gemaakt.
Onderweg veel wegwerkzaamheden, wsaardoor het rijden niet altijd gemakkelijk gaat. Vanaf Oslo wordt het stukken beter, want er komt een echte snelweg. Voordat het zover is toch nog even 9 tunnels, en dan het laatste stuk: naar de Mac in Frederikstad en naar een camping. Bij de Mac gevraagd of onze laptop even aan de stroom mocht. En na gegeten te hebben geprobeerd op internet te komen. Dat mislukte. Gelukkiog kunnen we op de camping wel gebruik maken van WiFi.
O, en vandaag hebben we natuurlijk Stefan gebeld om hem te feliciteren met zijn verjaardag.

• 11 September 2012 - 21:18

Kevin & Laura:

Toch jammer dat jullie het berenpark niet in zijn geweest.. maar die enorme beer maakt wel een hoop goed hoor..

Toch ook wel 1 gemaakt met 1 van jullie ernaast zodat we kunnen zien hoe groot ie is?

• 11 September 2012 - 22:05

Lia En Jan :

Het regende zo hard dat we er niet bij zijn gaan staan. Maar geloof ons: hij was echt groot!

• 12 September 2012 - 08:53

Brian:

Ha die moeder en vader!

Jammer dat jullie niet met die beer op de foto staan?!
    Jammer dat die beer niet in de camper past! Die had vast mooi gestaan in de tuin :)

Nog steeds is het leuk om de berichten te lezen. Maar pas op dat jullie ons niet te jaloers maken.
    Het lezen van een Mac maakt iemand in Katwijk erg nerveus...

Groetjes!

• 12 September 2012 - 09:10

Lia En Jan :

Dan neem je Maria toch gewoon een keertje mee uit naar de Mac?