Weer een grens over. - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Weer een grens over. - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Weer een grens over.

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

12 September 2012 | Zweden, Gotenburg

Na ons ontbijt zijn we het fort van Fredrikstad gaan bekijken. Een stervormige versterking van waaruit de Noren vroeger de Zweden en Denen hebben beschoten. Precies zoals de Groningers dat met Friezen, Duitsers en wat dan ook in Bourtange deden. Ook de haven zag er leuk uit.
Daarna zijn we uitgebreid gaan winkelen in een supermarkt, met een soort bouwmarkt erbij. En om onze laatste Noorse kronen op te maken hebben we koffie gedronken met een stuk kwarktaart er bij.
Vervolgens op weg. De bestemming was: Noorwegen uit, Zweden in. En dat lukte: om 13.20 reden we de grens over.
We zijn daarna doorgereden tot Gotenburg. Onderweg veel zijwind gevoeld, op de bruggen die we over gingen. In een weiland heeft Lia een hert zien staan, en later zag ze ook nog een of andere roofvogel. En er waren diverse snelwegbeesten, niet herleidbaar. Dat was het wild voor vandaag.
We zijn neergestreken op de camperplaats van pretpark Lysebergsbyn. Straks gaat de bbq aan, voor gegrilde zalm en hamburgers. En aardbeien toe.
Morgen gaan we fietsen naar en in Gotenburg.
Het weer vandaag: goed weer, maar tijdens het rijden op de snelweg geregeld regenbuien. De temperatuur plm. 17 graden. Dus prima weer.
Het landschap wordt nu veel minder ruig. We rijden duidelijk het berggebied uit. En Gotenburg ligt natuurlijk aan de kust en is daarmee al gelijk weer anders.
Vandaag viel ook iets anders op: In de Zweedse bossen langs de weg zie je geregeld zijpaden. Dat zijn zandpaden. In Noorwegen hebben we nooit een zandpad gezien, wel gravelpaden.

• 12 September 2012 - 19:06

Je Vriend:

Hallo Jan en Lia,

Wat een reiverslagen produceren jullie. Het is weer een heel avontuur. Hoe vinden jullie het reizen met een camper tot nu toe? Wij vonden het fantastisch. Altijd je huis en bed bij je waar je ook naar toe gaat. Hebben jullie Pippi Langkous al gezien? Ik kijk uit naar een nieuw reisverslag. Nog veel vakantie plezier en rij voorzichtig.

• 12 September 2012 - 20:53

Harrynette:

Hallo,
    weer met zeer veel genoegen jullie verslagen gelezen.

• 12 September 2012 - 23:49

Kevin & Laura:

Wauw weer een mooi verhaal.. welkom in Zweden..

Ik weet niet of jullie het een beetje kunnen volgen, maar hier is de verkiezingsstrijd zowat afgelopen..

T is een nek aan nek race tussen VVD en PVDA in de definitieve voorlopige prognose op tv
    41 zetels tegen 40 .. PVV is geloof ik de grote verliezer als ik het zo een beetje begrijp..

Ik denk ik meld t ff..

Groetjes ons

• 13 September 2012 - 19:38

Pipi Langkous:

Hej Dä!

Gisteren zag ik een busje met twee toeristen voorbij sjeezen...waren jullie dat?!
    Zo ja, kunnen jullie Nelson dan terug geven? Die is op jullie camper gesprongen :O

Of nee, wacht. Neem Nelson maar mee naar 'Je Vriend'...Nelson heeft namelijk ook geen vrienden.
    Maar wel goed behandelen he!

Tag!
    Pipi