We zijn er (al een poosje) - Reisverslag uit Pünderich, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu We zijn er (al een poosje) - Reisverslag uit Pünderich, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

We zijn er (al een poosje)

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

02 September 2014 | Duitsland, Pünderich

Internet werkt! Dan kunnen we onze lezers op de hoogte brengen van onze avonturen.
Nou, we hadden zondag een voorspoedige rit. We stonden, zoals afgesproken, om 09.10 bij opa en oma voor de deur. Binnen 20 minuten reden we weg, met alles ingeladen, tot en met de duvel en z'n ouwe moer.
Net even over de grens, in Duitsland hebben we gestopt om koffie te zetten (de thermoskan was vergeten), dus na een uurtje reden we weer door. Twee uur verder werd er weer gestopt, nu om te lunchen. Kortom, om plm. 17.00 uur waren we in Punderich en konden we de Mobilheim inrichten en onze camper neerzetten.
We staan echt langs de Moezel, met uitzicht op de wijnvelden aan de overkant. Bij de camper staan trouwens wijnstokken langs het pad.
Maandag hadden opa en oma behoefte aan een rustige dag. Dus besloten Lia en Jan naar Zelle te fietsen, waar een aantal grote supermarkten zijn. Jammer, maar Lia's fiets deed een beetje raar, zodat Jan probeerde om alleen naar de winkels te gaan. Daarvoor moest hij langs een weg waar ze je met 70 km/uur voorbij komen, terwijl de weg ook nog een 11% stijgt. Beter ten halve gedraaid dan overhoop gereden, dacht Jan, en ging terug. We zijn naar de camping terug gefietst, en hebben daar de camper van de stroom en de blokken gehaald. We constateerden dat oma en opa sliepen, dus hebben we ze niet gevraagd om mee te gaan.
Alle boodschappen gedaan gingen we terug naar de camping. Het bleek dat er tussen de mobilheim van opa en oma en het toiletgebouw een walnotenboom staat. Steeds als oma een tik hoort van een op de grond vallende noot, moet ze naar de wc, of heeft ze een andere smoes. Inmiddels ligt op het vensterbankje in de mobilheim al een aardig rijtje te drogen.
Dinsdag was het plan om met de rondvaartboot naar Bernkastel te gaan. Omdat de boot om 10.10 zou vertrekken, werden we al vroeg door de wekker gewekt. Doordat het volgens de meerderheid om 09.30 nog te mistig was om iets te kunnen zien, is er besloten om dan maar niet vandaag te gaan. Rond 10.15 brak de zon door (zoals door de minderheid al voorspeld) en werd het een heerlijke, warme dag, met prachtige vergezichten op de tegenoverliggende wijnbergen, en uiteraard op de notenboom. 's-Middags zijn we naar de winkel geweest: de Globus supermarkt. Een winkel zo groot als een fabriekspand, met van alles en nog wat te koop. Eten, kleding, landkaarten, parfumtroep, enz. enz. Heel gezellig!. De bouwmarkt mocht de minderheid niet in. Vanavond ging uiteindelijk het internet werken, via de Wifi van de camping. Morgen gaan we varen (als het niet donderdag wordt)

• 02 September 2014 - 21:01

Laura:

Leuk verslag! Al krijg ik wel een beetje medelijden met de minderheid..
    Ik zou toch gewoon die bouwmarkt in gaan hoor pap!

Veel plezier nog allemaal met rondvaartboten en walnootbomen..

Slaap lekker vanavond!

• 02 September 2014 - 21:21

Harrynette:

Heerlijk walnoten. Lekker blijven rapen, ik help wel opeten.
    Veel plezier!

• 02 September 2014 - 23:54

Pannekoek:

Fijn dat jullie weer bereikbaar zijn!
    Maken de gepensioneerden het ook nog goed?
    Houd ons op de hoogte!

Lekker blijven rapen,
    Toast met thee.

P.S.: Als de boot Titanic heet, zou ik die niet nemen.

• 03 September 2014 - 09:45

Brian:

Hallo!

Klinkt weer erg mooi daar, goed om te horen :)
    Zo te horen is het een echte vakantieweek.
    Gaat de minderheid nog mee doen met rummikub, pienen of bridge?
    Aangezien de meerderheid dat wel wil doen!

Veel plezier nog daar!

• 03 September 2014 - 19:31

Esmée :

Hoi opa, oma, oma-oma en opa-opa!

Ik ben vandaag naar het strand geweest en ik heb patatjes gegeten! Leuk hè?
    Gisteren heb ik met Hugo gespeeld in de speeltuin en ook binnen koffie gedronken met Hugo.

Km,mafhgkuJshdhhxklksjbsxknsxlm

Nu ga ik flesje drinken.

Welterusten allemaal!

Kusjes van Esmée

• 03 September 2014 - 19:34

Stefan En Jennifer:

Hoi allemaal!

Dat klinkt goed daar! Als het weer daar net zo mooi is als hier zitten jullie goed!
    Was de vaartocht mooi?

Groetjes aan iedereen.

• 04 September 2014 - 20:44

Lia En Jan :

Nou Esmée, Dat was zeker wel erg leuk op het strand? Lekker zeg, patatjes. En ook nog naar de speeltuin met Hugo en koffie drinken? Of limonade?