De Moezel op en af - Reisverslag uit Pünderich, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu De Moezel op en af - Reisverslag uit Pünderich, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

De Moezel op en af

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

03 September 2014 | Duitsland, Pünderich

Vandaag kwam het er dus wel van: we gaan varen op de Moezel. Om 10.10 uur kwam de boot en konden we aan boord. Zeer aardig personeel: ze hielpen met de “Rennwagen” van oma in laden, en met de fiets van Jan.
Al gauw hadden we een plekje boven aan dek gevonden, waar we konden genieten van al het moois dat de Moezel te bieden heeft.
Het was, moest de minderheid van gisteren toegeven, prachtig Moezelweer. De zon scheen stevig, en af en toe was het zelfs behoorlijk warm.
De tocht ging naar Bernkastel-Kues, waar we een lekkere lunch hebben gebruikt. Het is daar wel erg toeristisch, maar goed, daar hebben wij als toerist geen probleem mee.
De heenreis duurde van 10.10 tot 13.45 uur, dus 3,5 uur, terwijl de terugreis van 15.20 tot 17.55 moet duren, dus 2,5 uur. Hoe ze dat doen? Terug is stroom mee! Nou geloof ik niet dat dat zoveel kan schelen. Ik ging op de fiets, en deed er 1 uur en 55 minuten over.
Het is nu 18.15 en ze komen net aan. Dus toch sneller dan de heenweg.
Hoe de meerderheid de bootreis terug heeft ervaren mogen ze zelf schrijven.

De minderheid.

De terugreis.

De hele reis genoten van het uitzicht buiten, maar het was aan de frisse kant. We hebben het wel vol gehouden buiten en het was zeer geslaagd! Er was een paraglider in de lucht en die hebben we zien landen. We hebben Jan nog 1 keer gezien, in het begin, maar daarna niet meer. Pas bij de aanlegsteiger. Opa en oma hebben zeer genoten!

De meerderheid.

• 04 September 2014 - 13:30

Laura:

Mooie foto's! Jammer dat de minderheid de foto's maakt en er daardoor zelf niet op staat. .

• 04 September 2014 - 14:09

Harrynette:

Leuk om bekende plekken te zien. Wij zijn zelf ook in Bernkastel geweest. Veel plezier nog de laatste dagen.

• 04 September 2014 - 14:54

Jess & Fles:

Ziet er top uit! geniet er van maar dat is al gelukt zo te zien op de foto`s..

is er nog wel voldoende tijd om te breien vraagt de meerderheid zich hier af?

groetjes!

• 04 September 2014 - 20:41

Lia En Jan :

Ik geloof niet dat er veel gebreid is, dus nog even knijpen.