Autosautosautos - Reisverslag uit Sheerness, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Autosautosautos - Reisverslag uit Sheerness, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Autosautosautos

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

11 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheerness

We blijven nog een dag extra hier, want we gaan op de fiets naar Sheerness.
We reden eerst naar Quensborough om daar door een hoogwaterkeringspoort op een fietspad?? langs het water te komen. Het pad was twee tegels breed, dus hopelijk komen we geen tegenliggers tegen.
Nou, dat kon dus niet, want na 1 kilometer veranderde de zeekant in een hek met prikkeldraad erop. Er achter stonden allemaal nieuwe volkswagen en Seats geparkeerd. Duizenden en nog eens duizenden. Hierna kwamen de franse auto's aan de beurt. Duizenden en nog eens duizenden Citroens en Peugeots, en het fietspad ging vrolijk verder. Trouwens, aan de andere kant was een hoge muur, dus er was geen uitzicht. Waar zou dit op uitlopen?
Na 2,5 kilometer was er een trap, omhoog en weer onlaag, zonder fietsgleuf, dus was het tillen geblazen. Daarna reden we nog een stukje over een soort muur, hoog boven de weg, en kwam er weer een trapje dat ons naar normaal niveau bracht. Uiteindelijk hield het pad op: het was een voetpad.
We hebben een stukje door het dorp Blue Town gefietst. Dit heet zo omdat in de 16e eeuw de haven met bijbehorende gebouwen is gemaakt. De huizen werden door de werklui die aan de haven werkten geschilderd met verf die ze van de marinewerf ''leenden''. Het was waarschijnlijk waterverf, want wij hebben geen blauw gezien.
Het was nog een klein stukje naar Sheerness, waar we op een bankje onze koffie hebben gedronken.
We zijn bij de Tesco supermarkt geweest om een paar passenmde herinneringen voor thuis te scoren. En wat broodjes voor de lunch, die we op een bankje aan het water van de baai hebben opgegeten. Het waaide behoorlijk hard, er stonden schuimkoppen op het water en het schuim van onze cappuccino zat in ons haar. Dat belooft wat voor de overtocht zaterdag:(kotsende duitse scholieren?).
Met diezelfde wind in de rug gingen we terug, dit keer langs de weg. Het bleek dat er een parkeerterrein was, helemaal vol met duizenden en nog eens duizenden Kia, Toyota's, Subaru's enz. Weer eens wat anders....
Sheppey Island is redelijk vlak, dus geschikt om te fietsen. Vlak bij de camping nog een poos op de dijk gezeten, want er schijnen hier zeearenden te leven. En ze hebben ook wel eens zeehonden gespot. Wij hebben alleen platte konijnen gezien.
We hebben 2 aardappelen geschild (van plm. 1 kg per stuk), Lia at groentenmix, Jan sperziebonen, en allebei een botloze karbonade.