Een pittige tocht - Reisverslag uit Osterode am Harz, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Een pittige tocht - Reisverslag uit Osterode am Harz, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Een pittige tocht

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

04 Juni 2014 | Duitsland, Osterode am Harz

Woensdag 4 juni 2014

Vandaag hebben we gefietst naar en door Osterode. Best een leuke plaats, met hele vriendelijke duitsers die je vriendelijk door hun autoraampje toespreken dat je in een einwegstrasse rijdt. Met als gevolg dat we gewoon op het trottoir gingen fietsen. Macht kein flaus aus.
Op onze kriskras tour kwamen we terecht bij een echte duitse winkel: Woolworth, waar Lia een broek en twee t-shirts heeft gekocht.
Verder hebben we op een plein bij de kerk koffie gedronken bij een bäckerei. Lia een stuk Johannisbeerenkuche en Jan een stuk Apfelkuche. Waren zo groot, dat we het maar als lunch hebben beschouwd.
Daarna Osterode uit, langs de camping waar onze camper stond, en naar de Sösetalsperre gefietst. Bleek dat het fietspad over een afstand van 1 kilometer pakweg 70 meter omhoog ging. Met andere woorden: de fiets had wat ondersteuning nodig. Maar boven gekomen was ook het uitzicht adembenemend.
Naar beneden ging veel sneller.
Bij terugkomst bij de camper kwam onze duitse buurman kijken wat voor mooi navigatieapparaat Lia op haar fiets heeft. Uitgelegd dat het de display van haar fiets is. Oooh, es ist ein E-bike! Even later kwam uit zijn camper zijn E-bike. Is dus een klein electrisch snorstepje. Moest hij toch even laten zien.
We waren trouwens mooi op tijd terug, want het ging wat regenen. Maar tijdens het eten maken ging dat wat over in heel veel.
Nu, 21.00 uur, is het droog en zitten de vogels weer te fluiten. Meestal kan je dan aannemen dat de buien voorbij zijn. Inmiddels, 21.02 uur is die theorie al om zeep.
Morgen gaan we verder, naar Hann. Münden. We denken op een camping te gaan staan die op een eilandje in een rivier ligt.

• 04 Juni 2014 - 21:19

Jennifer:

Hoi! Leuk om weer te lezen en voor te lezen wat jullie allemaal beleven daar. Ik ben erg benieuwd naar het eilandje!

Groetjes van ons

• 04 Juni 2014 - 21:48

Brian:

Inderdaad erg leuk om te lezen!
    Maria vond het echter wat minder dat ik haar voorlas, en dat terwijl ik mijn voorleesstem opzette.

Hier ook veel regen vandaag en morgen ook veel voorspelt.
    Rick gaat nu frisbeën met zijn vrienden, want het is nu droog. Hij doet jullie wel de groeten.
    En Frodo staat in de weg voor 3, dus het lijkt alsof jullie er gewoon zijn ;)

Groeten van ons!

• 04 Juni 2014 - 22:15

Jack:

Weer een mooie verhalen serie aan het worden. Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen.
    Het heeft hier behoorlijk geregend vandaag, zelfs op de parkeerplaats water te veel voor de afvoer.
    Veel plezier verder.

• 05 Juni 2014 - 09:37

Loes:

Goede morgen Hazen

Ook ik heb weer genoten van dit reisverslag. Ook heel benieuwd naar dat eilandje in de rivier waar de camping is. Graag een foto. Ik neem aan dat je met de boot er naar toe moet anders wordt het wel een heel gedoe. Ja een brug kan ook natuurlijk. Heel veel plezier en nog heel veel avonturen mogen beleven.

Lieve groetjes van Albert & Loes

• 05 Juni 2014 - 23:44

Rick:

Het frisbeeën was leuk, en het bleef droog. De vriezer wordt geleegd, en we hebben nog genoeg gehakt om Maria een halve lasagna te laten maken of om een buurtBBQ te houden.

Groetjes, de enigste reden dat Frodo niet in de schuur leeft.