Fietsen in Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Fietsen in Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Fietsen in Stavanger

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

06 September 2012 | Noorwegen, Stavanger

Vandaag zijn we niet zo vroeg opgestaan, dus eigenlijk een beetje uitgeslapen. We hebben wat met internet (via WiFi) gerommeld: een mail op poten gestuurd naar KPN over die kl.....Dongel. Foto's en teksten geplaatst enz. enz. Wat naar routes gekeken, wat toeristische informatie opgescharreld.
We zijn op de fiets naar het centrum van Stavanger geweest. Conclusie: geen echte fietsstad. Fietspaden kennen ze nauwelijks, iedereen rijdt op de stoep, zowel links als rechts, voetgangers lopen dan gewoon door. Wel is het zo dat auto's altijd netjes stoppen als ze maar half het idee hebben dat je wil oversteken. Uiteraard alleen bij een zebra, zoals dat hoort.
Het oude gedeelte van Stavanger bestaat uit allerlei straatjes en steegjes, met oude vissershuisjes. De straatstenen kunnen zo in een wielerwedstrijd gebruikt worden: kasseien of kinderkopjes. Dus glad als het nat is. En dan ook nog steil omhoog en omlaag. Kortom: heerlijk fietsen!
We hebben gezien waar we vrijdag op de rondvaartboot gaan, en ook al ontdekt waar de boot naar Tau vertrekt. Deze boot nemen we zaterdag, om naar noordelijker streken te gaan. Zonder die veerboot zouden we plm. 6 uur moeten omrijden en deze boot doet er 3 kwartier over. Eenvoudige keus dus.
Na de koffie zijn we terug gefietst en hebben we rijst met goulash /hachee gegeten en tv gekeken in een warme camper (ja, ja, we hebben ook verwarming).

• 07 September 2012 - 19:45

Stefan, Jennifer En Esmée :

We zijn heel erg benieuwd hoe jullie rondvaart geweest is. We hopen ook op nog wat leuke foto's. Morgen zit de eerste week van jullie vakantie er alweer op, wat gaat de tijd toch snel hè? Extra genieten dus de komende weken!
    Wij zijn vandaag naar een kinderdierentuin geweest, erg leuk! De verblijven waren zo gemaakt dat Esmée overal naar kon kijken vanuit de wagen. Ze is wel door een paar jonge geitjes in haar tenen gebeten/ gesabbelt maar ze bleef lachen, stoere meid. Morgen nemen we weer een duik in het zwembad denk ik.

Voor jullie weer een goede doorreis morgen en tot in jullie volgende verslag!

• 07 September 2012 - 22:39

Kevin & Laura:

Toch wel allebei met helm op over de fiets/voetpaden hé?

Leuke huisjes en straatje inderdaad!

Groetjes van ons