Rondvaart in de Lysefjord - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Rondvaart in de Lysefjord - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Rondvaart in de Lysefjord

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

07 September 2012 | Noorwegen, Stavanger

Vandaag redelijk vroeg er uit. Jan om 6.00 uur, Lia om 08.15. Was het de spanning voor de rondvaartboot?
Na het ontbijt op de fiets naar de haven. Eerst nog even postzegels gekocht voor de kaarten naar het thuisfront. Vervolgens onze tickets ingeleverd, waarna we nog een half uur op de kade konden wachten. Klokslag 12.00 uur voer de boot uit. De vaart betrof eerst een stuk van een uur, om naar de ingang van de Lysefjord te komen, daarna een uur in de fjord en vervolgens op hoog vermogen terug naar de haven (3 kwartier).
We hebben de heenreis buiten op het zonnedek gezeten, zodat we alles goed konden zien. De omgeving is zo overweldigend mooi! Overal hoog oprijzende rotspartijen, naar beneden kletterend water, 3 geiten, een zalmkwekerij, en natuurlijk de Preikestolen. Een beroemde rots, plat van boven, 25 x 25 meter groot, en op 600 meter boven het water. Als je er onder vaart lijkt het niks, totdat je beweging ziet en je je realiseert dat daar boven mensen staan te kijken. Even verderop de Hengjane waterval, 400 meter hoog.
De vaart terug hebben we binnen gezeten, ook omdat het ging regenen.
Bij terugkomst zijn we aan de haven gaan eten, in een vishandel annex restaurant (waar zie je dat?) We aten heek, doperwtenpuree, aardappels in de schil, wortels, bloemkool, grassoorten, bonen en spekjes. En lekker brood met knoflookboter of saus.
Terug naar de camping ging al een stuk beter. We beginnen de weg te kennen.
Jan is boodschappen gaan doen en Lia de kaarten gaan schrijven.
Morgen gaan we richting noorden. Hopelijk kunnen we daar weer een internet verbinding te pakken krijgen. De dongel doet het nog steeds niet en KPN gaat binnen enkele werkdagen een reactie geven op de vraag. Maken we ons dus niet meer druk om. (Lia lacht)

• 07 September 2012 - 22:35

Harrynette:

Wat is het prachtig daar. Echt adembenemend. Ik kan mevoorstellen dat jullie genieten.

• 07 September 2012 - 22:43

Kevin & Laura:

Wauw.. ik dacht dat Schotland mooi was..

• 08 September 2012 - 20:18

Woef!

Waf woef waf waf...
    Ohoooee...waf woef woef. Kai kai.

Kaf woef, blaf!

Kwijl,
    frodo!

• 08 September 2012 - 20:22

Frodo (vrij Vertaald):

Hoi!

Hier gaat alles goed, ik wordt goed behandeld...
    Maar als ik dat daar hoor wordt ik jaloers...wat een lekker eten. Kai kai.

Bewaar wat eten voor me!

Kwijl,
    frodo

• 08 September 2012 - 23:04

Woef!

Woef waf waf..
    Waf blaf kef kef

Kwijl..

Woef waf blaf kef woef waf.

Kwijl kwijl,

Frode

• 08 September 2012 - 23:07

Vertaling..

Hoi!

Sorry voor mijn slechte spelling in het vorige bericht.
    Ik word met dt is natuurlijk zeer slecht gespeld, excuus!

Mis jullie..

Als laatst wil ik even zeggen, dat ik Maria helemaal heb ondergekwijld, dat was leuk!

Kusjes met kwijl,

Frodo