Terreinrijden - Reisverslag uit Bjerkreim, Noorwegen van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Terreinrijden - Reisverslag uit Bjerkreim, Noorwegen van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Terreinrijden

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

04 September 2012 | Noorwegen, Bjerkreim

Na een goede nachtrust stonden we rond half negen op.
Na het ontbijt vertrokken we om eerst eens wat Noorse kronen op te nemen, de Garmin wees ons de weg naar een bank die er niet meer was, dus weer terug. Bij het plaatsje Sogne lukte het wel en ook ons 1ste Noorse brood gekocht.
De rit voor vandaag gepland is naar Tonstad , Jan begint met rijden, eerst een stuk over de E39 tot Feda, vlak daar voor de afslag naar het noorden en wel in een tunnel, aangezien Jan toch al niet zo van tunnels houdt vond hij dit helemaal niet prettig. We dronken koffie op een parkeerplaats en daarna nam Lia het stuur over, en viel gelijk in de prijzen: onverharde weg, smal, bochten, stijgen en dalen. Na 20 km kwam er een eind aan, een gewone weg, de camperplaats die we op het oog hadden vonden we niet, dus maar weer verder op zoek naar een geschikte plaats, op de weg richting Egersund/Stavanger. Rond half vijf een parkeerplaats gevonden, er stond niet dat het niet mocht dus een overnachtings plek. De skottelbraai werd gepakt plus tafel en stoelen, zo zaten we om 5uur te genieten van aardappeltjes met biefstuk puntjes en sla. Een kwartier later weer alles ingepakt,er is hier geen gelegenheid om veilig te fietsen. Dus verder zoeken, na veel gezoek en vragen zijn we beland op een parkeerplaats bij een benzine station waar ook vrachtwagens mogen staan nabij het plaatsje Gjedrem. Met een fietspad!

Om het verhaal compleet te maken: Lia viel in de prijzen met het rijden op die onverharde weg. We proberen een paar foto's te plaatsen, want dit was niet zomaar een weg. Net zo smal als de camper, stijgen en dalen met soms 10%, dus heel veel op en terug schakelen, en dat maar liefst 10 km lang! Kortom: de hoofdprijs voor terreinrijden is binnen. Commentaar van Lia: jij hebt de hoofdprijs voor meerijden met samengeknepen billen.

• 05 September 2012 - 17:27

Angsthaas:

Wat een avontuur!
    Nu zit ik hier met een dubbel gevoel...
    Ben ik blij dat ik veilig hier zit of had ik de omgeving niet willen missen?

Terwijl ik daar nog even over nadenk wens ik jullie nog heel veel plezier!
    Hoewel jullie hier natuurlijk wel gemist worden :)

• 05 September 2012 - 17:28

Kevin & Laura:

Ziet er inderdaad gewaagd uit..
    maar gelukkig rijden ze rechts.. (toch?)

Groetjes van ons

• 05 September 2012 - 20:21

Harrynette:

Leuke wegen. Daar wil ik ook wel rijden.
    Veel plezier. Groetjes Harrynette

• 06 September 2012 - 00:58

Je Vriend:

Dag Lia en Jan (vriend),

Dat is het echte camperleven. Zo sta je op een mooie camping en zo sta je ergens in de middle of
    nowhere. In grote lijnen weet je waar je naar toe gaat maar in detail is niets zeker. De smalle onverharde wegen komen mij bekend voor. In Nieuw Zeeland sterft het van de onverharde hellende paadjes naar de
    camping. Goed voor de rijervaring. Vergeet je nooit meer. Nou ga weer sluiten. Nog veel avonturnen met de camper toegewenst en we wachten jullie verslagen met grote belangstelling af.

Je vriend

• 06 September 2012 - 09:22

Zoon2:

Zoooo...dat is een mooie omgeving!
    Lekker oefenen met rijden inderdaad :P
    (en ja Laura, ze rijden rechts!)

Jammer dat ik hier zit met een suffe hond, suffe katten, suf broertje en een suffe...uhm...laat maar zitten :)
    Wij vermaken ons hier prima hoor!

Groetjes,
    Zoon2

ps: @Je vriend...weet je wel zeker dat je zijn vriend ben? :p