Stroom op door Greetz - Reisverslag uit Dals Långed, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Stroom op door Greetz - Reisverslag uit Dals Långed, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Stroom op door Greetz

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

15 Juni 2018 | Zweden, Dals Långed

Vandaag beginnen we met een rit door Karlstad, naar Dals Långed, waarbij we proberen de laptop op te laden. Die is namelijk van belang voor het verslag. We gaan weer naar een plek zonder stroom. En verder ook helemaal niks, behalve een natuurpark. Het ligt op een landtong in een behoorlijk groot meer. We zijn even op de fiets naar de uiterste punt geweest. Moesten een stukje stevig klimmen, gingen door de tuin van een soort kasteel over een prachtig aangeharkt grindpad. Maar eenmaal beneden hadden we een fantastisch uitzicht. Er stond zelfs nog een oud kanon, waarop je prima kan zitten om een foto te maken.
Daarna terug naar de camper, waar er geprobeerd wordt om iets met Greetz te doen. Dat is best lastig, en zorgt er in ieder geval voor dat het hard gaat met de stroom.

Dan eerst maar het verhaal verder vertellen:

Ja, een paar lange dichte buizen, daarop een hele rij fietsen en een paar driewielers, een hele lange fietsketting en 2 hele grote peddels. Iedereen paste er op en kon meefietsen om snel achter die gekke bioloog aan te gaan. De koningin zat lekker in haar stoeltje voorop en riep waar ze heen moesten. Toen ze vlakbij de boot van Freaky Fønk waren riep de koningin: ''Wacht even op ons, grote geleerde bioloog! Wij moeten uw boot nog even dopen''.
En zij haalde van onder haar koninklijke mantel een grote fles tevoorschijn. Zij smeet deze tegen het schip aan en riep: ''Ik doop u Tïtånïc en wens u behouden vaart!''

O, en we eten spaghetti met zweedse gehaktballetjes in bolognesesaus.

• 17 Juni 2018 - 09:13

Harrynette:

Bedankt voor de het goed gelukte, stroom vretende klusje bij Greetz!