Smygehuk - Reisverslag uit Trelleborg, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Smygehuk - Reisverslag uit Trelleborg, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Smygehuk

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

15 September 2012 | Zweden, Trelleborg

We zijn niet op die rotteeierencamperplaats gebleven. Tijdens een rondritje, om wat van de omgeving te zien, stuitten we op een camperplaats annex jachthaven by Smygehuk. Een prachtplek, weinig last van de wind, toiletgebouwtje en wc-leeghok, en hetzelfde uitzicht en dezelfde lucht. Maar wel veel minder op de wind.

Vanmorgen een prachtige zonsopkomst over de Oostzee. Smygehuk is de meest zuidelijke plaats van Zweden. En zoals bij dat soort plaatsen gebruikelijk hebben ze ook wegwijsborden waarop staat hoever je bent van andere plaatsen.
In de verte zie je de veerboten varen naar diverse bestemmingen in Duitsland en Polen.
Het haventje van Smygehuk is in de 13e eeuw gebruikt als punt waar de toenmalige koning, na een periode van gedwongen afwezigheid, weer voet aan land zette. Er ligt een brok steen dat ze koesteren als herinnering daaraan.
In de haven is een fiskrokeri, met een restaurant en terras er bij, waar zie je dat nog?

We zijn boodschappen gaan doen en hebben de weersvooruitzichten bekeken. Gezien de wind blijven we nog 1 nacht in Smygehuk, en gaan dan barbecueën.
Vanmiddag toch nog even zoeken naar een fietsenmaker in Trelleborg, voor een spaak.
Morgen gaan we de brug over naar Kopenhagen.
De temperatuur op dit moment plm.17 graden.

• 15 September 2012 - 14:14

Jess En Fles:

Prima temperatuurtje! Hier is het ook ongeveer zo' 17 graden.. Nog maar even "genieten" want volgende week vliegen we naar 30 graden maar liefst.. Vandaag gaan we onze magen alvast voor bereiden op wat komen gaat door middel van een overheerlijke curry :) kom dus maar weer snel naar huis, dan mogen we eindelijk weg!
    Veel plezier!
    Groetjes van Jess en kevin

• 15 September 2012 - 17:36

Kevin & Laura:

Ik zie een foto voor aan de muur!
    Mooi hoor!

• 15 September 2012 - 21:12

Jack:

Wat een mooie foto's weer. Er komt regelmatig "dat wil ik ook" over m'n lippen. Maar dat zal nog wel een keer gebeuren denk ik. Veel pleziernog verder. Groetjes uit Rijnsburg.