Eindelijk weg! - Reisverslag uit Kaltenkirchen, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Eindelijk weg! - Reisverslag uit Kaltenkirchen, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Eindelijk weg!

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

01 September 2012 | Duitsland, Kaltenkirchen

Zaterdag 1 september 2012.

Vandaag halen we de camper op in Rohel, vlak bij Joure.

We staan goed uitgerust op, stappen in onze bus, halen Kevin en Jessica in Noordwijk op en gaan op pad.
Na een voorspoedige reis komen we om 11.45 uur bij Martin van the Camper King, in Rohel. Enige formulieren moeten worden ingevuld en daarmee is aan alle formaliteiten voldaan.
Martin geeft ons een uitgebreide instructie over allerlei belangrijke zaken, zoals het vullen van allerlei tanks, het legen van tanks en toilet, het gebruik van de huishoudaccu, de alarminstallatie enz.
Hierna laden we onze spullen over en gaan we met z'n 4-en nog even langs de Mac, waarna we ieder ons weegs gaan. Kevin en Jessica naar Groningen, en wij …......OP PAD!

Onze eerste stop is bij de Lidl in Joure. Met goed gevulde voorraadkastjes rijden wij weg. Op naar waar we komen.

Jan deed het eerste stukje, maar vanwege hevige gaapaanvallen nam Lia het stuur om 17.00 uur over. Even later reden we Duitsland binnen. De eerste honderd kilometer ziet Duitsland er net zo uit als Groningen, dus weinig bijzonders te zien, alleen weilanden, koeien, snelwegen en Duitsers.
Om 19.45 stoppen we even op een parkeerplaats om wat te eten en even koffie te drinken. En om te kijken waar onze eerste overnachtingsplaats kan zijn.

Die hebben we gevonden. Een kleine drie kwartier verder, even van de snelweg weg, in Kaltenkirchen. We reden het terrein voorbij, en waren na 200 meter bezig om te keren, toen er een auto aan kwam rijden. Een aardige mevrouw zei dat ze ons voorbij zag rijden, en kwam met de auto achter ons aan om te vragen of we soms de camperstellplatz zochten. Waarna ze ons de weg wees.

Duitsers zijn vriendelijk, tot nu toe.

De camper hebben we neergezet, Lia ging tassen heen en weer zetten (het inruimen gaan we nog doen) en Jan ging fietsen.

Der statistieken:

De buitentemperatuur nu, 22.45 uur is 9 graden.
Vandaag was het prachtig weer, de hele dag zon.
Gereden kilometers: 165 in onze eigen bus en 406 in de camper. En 10 op de fiets.

Verder niets te melden. Gaan kijken of we dit aan de meekijkers kunnen berichten.

• 02 September 2012 - 02:24

Kevin & Laura:

Kevin vraagt of jullie uit willen kijken naar de fiets van zn opa..
    die is zo'n 60 jaar geleden geleend door een "vriendelijke" Duitser.. :P

Goeie reis!

• 02 September 2012 - 09:43

Stefan, Jennifer En Esmée :

Hallo daar! Julie hebben er al aardig wat kilometers op zitten! Hebben jullie goed geslapen? Hier alles goed, onze caravan is netjes en groot genoeg voor ons drietjes. Bank valt mee, je kan er heerlijk op liggen.
    Groetjes van ons

• 02 September 2012 - 10:06

Kevin En Jessica :

Fijn dat het begin van de reis goed verlopen is!
    Een goed begin is tenslotte het halve werk!

En alle sleutels zijn weer terecht,
    Niets staat een onbezorgde reis in de weg!

In Groningen is het met als Duitslans, vriendelijke mensen!

Hebben jullie het zuiden al gevonden?
    Dat betekent dan dat jullie hart van nl. Hebben kunnen kijken!

Heel veel plezier, goede reis en tot het volgende verslag!

Liefs van ons

Ps kevin, is die fiets toevallig zwArt? Dan hebben we m gespot in grunn!

• 02 September 2012 - 12:59

Harrynette:

Lekker dat jullie goed op weg zijn. Geniet van een welverdiende vakantie.
    Groetjes Harrynette

• 02 September 2012 - 21:26

Panama:

Vanavond hebben we eindelijk de hazen bekeken, we begrijpen dat jullieop schema liggen.
    we hebben ook de reacties bekeken, die zijn bijna net zo interssant als het verslag.
    ( is het campertje een foto van jullie of een reclame ) de groeten vanaf 294

• 02 September 2012 - 21:33

Laura:

Hoi hier een bericht van de vakantiegangers ivm weigering van de dongel:

"Hoi we krijgen geen internet verbinding maar alles ok zijn in hirtshals
    voor de boot morgen gr van ons "