Dag camper - Reisverslag uit Kungsbacka, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Dag camper - Reisverslag uit Kungsbacka, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Dag camper

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

21 Juni 2018 | Zweden, Kungsbacka

Snif, snif. Een beetje triest, de camper leeghalen en alles in die hele grote bus laden. Daarna nog even een foto, hem over zijn bumper aaien en weg. ''When will I see you again?'' wordt er in de Fiat showroom op de radio gedraaid. Toepasselijker kan haast niet.
Om 10.05 gingen we op pad.
Nog snel wat boodschappen gedaan in Kungsbacka, een Zweed boos gemaakt, want Jan had niet gelezen dat een container alleen voor papper was. En dus niet voor onze zakjes met huisvuil. Maar ja, als je op een parkeerterrein van een autodealer staat, daar zijn de containers ook al niet dik gezaaid. Dus uiteindelijk ons huisvuil maar meegenomen naar een volgende geschikte plek. Om 11.15 gingen we echt op weg.
We rijden met deze bus wel erg makkelijk de maximum snelheden, ook omhoog, dus schieten we lekker op. Zo lekker dat, waar Jan meestal na 50 kilometer al begint te draaien en uit te kijken naar een stopplekje, we nu na 250 kilometer pas stopten. Maar ja, dat was ook wel nodig, voor een sanitaire stop. En tegelijk voor ons laatste maal in Zweden, bij een Mac. En ze hebben daar grote vuilnisbakken op het parkeerterrein staan.
Daarna weer verder. Weer Jan, die het volhield tot over de Øresundbrug en ook over de volgende brug (even de naam kwijt, wie het als eerste weet wint een ijsje), Bij die brug moest er ook betaald worden, dus zei Lia: neem de Brobizz doorgang, daar staat een tekentje van contactloos betalen. Ze gaan daar supersnel door. Nou, niet dus. Voor het eerst met deze snelle bus toch een rij achter ons, want een Brobizz is een brugpas, die de auto scant en dan de slagboom open doet. Voor ons uiteraard niet. Dus moest er een meneer bijkomen, pinpas in het apparaat en betalen. Achter ons waren er wat enthousiaste Deense voetbalsupporters (tenminste, aan het getoeter te horen).
En weer door, maar na 450 kilometer stopten we weer sanitair en voor koffie. Daar hebben we ook via Booking.com een appartementje uitgezocht in Flensburg, net over de Duitse grens. Dat was nog 160 kilometer, die Lia voor haar rekening nam.
Flensburg is een mooie havenstad, en onze Garmin liet ons ook alle highlights van Flensburg beleven. Mooie smalle straten, af en toe omhoog en omlaag, maar redelijk te rijden.
Het appartement is klein, maar super goed ingericht. Heel schoon, met alles er op en er aan.

Morgen via Hamburg, Bremen en Osnabruck, totaal 656 kilometer.

• 21 Juni 2018 - 21:17

Laura :

Storebæltsbroen is de 2e brug denk ik

• 21 Juni 2018 - 21:22

Lia En Jan :

Het ijsje is in the pocket!

• 21 Juni 2018 - 21:25

Laura :

Zullen vast voetbalsupporters zijn geweest met haast.. ze moesten vanmiddag spelen.. Denemarken-Australië

Morgenochtend flensjes op het menu? :P