Na regen komt.......regen - Reisverslag uit Vänersborg, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Na regen komt.......regen - Reisverslag uit Vänersborg, Zweden van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Na regen komt.......regen

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

17 Juni 2018 | Zweden, Vänersborg

Vandaag een rustig dagje. We blijven in Vänersborg, en gaan wat fietsen. De weersvooruitzichten zijn niet zo geweldig, hoewel: we waren op zoek naar de koelte van Zweden, en dan moet je niet zeuren. Meerdere keren stonden we eigenlijk op het punt om te gaan, begon het te regenen. En omdat we vannacht ook al geregeld buien over hadden horen gaan, waren we nu ook zo verstandig om weer even te wachten. En dan kwam de volgende bui......
Uiteindelijk, vanmiddag, zag het er een stuk beter uit en besloten we te gaan. Eerst maar weer dezelfde route als gisteren, maar nu doorgefietst naar het eind van de landtong en door het bos via allerlei schelpenpaden weer terug. Een prachtige route!
Toen we besloten om naar de camper terug te gaan werd de lucht heel erg donker. En ineens kwam het water met bakken uit de lucht. Wij snel tegen de gevel van een gebouw aan gaan staan en de bui afgewacht. Dat was met een kwartier wel bekeken, dus snel doorgefietst.
Bij de camper aangekomen bleek dat dit een slimme zet was, want toen we 5 minuten binnen zaten barstte er een onweer los, gevolgd door een onwijze hoosbui! In no-time stond het parkeerterrein blank. Deze buien duren meestal niet lang, maar er kwamen er later nog 4 achteraan.
Inmiddels is het droog, en hebben we deel 2 van onze zak Pitt-i-panna opgegeten, met de ook van gisteren overgebleven varkenslapjes en dit keer gebakken ei er overheen. En yoghurt met abrikozen toe.
Morgen willen we eerst even naar een winkel hier in Vänersborg en mogelijk nog in Trollhattan, maar daarna gaan we door naar Varberg, aan de kust, tegenover Denemarken. En we gaan nog even tanken, waarschijnljk de laatste keer in Zweden. De volgende tank diesel gaat tegen Duitse of Nederlandse prijzen.

En het verhaal gaat nog verder:

Daar stonden ze dan, op het strandje van het eiland. Na een tijdje gingen prinses Snøttebøl, Knut, Kømermød, Ingeborg, Lars en Niels in het kleine roeibootje naar het eiland terug. Freaky Fønk was heel erg boos en wilde dat ze naar de kant kwamen, zodat hij in kon stappen. Dat lieten ze natuurlijk niet gebeuren. ''Alleen als je belooft dat je de draak geen kwaad wil doen, mag je van het eiland'', zeiden ze.
''Maar die draak is vreselijk gevaarlijk!'' zei Freaky Fønk. ""Hoe weet je dat?'' vroegen ze. ''Nou'', zei hij, ''ik heb gestudeerd en weet alles over draken. En die zijn gevaarlijk. Ze hebben een vuurspuwende bek en grote stekels en zijn dus super gevaarlijk. En dan moet hij in mijn Freaky Fønk show optreden''.