Naar Travemúnde - Reisverslag uit Travemünde, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Naar Travemúnde - Reisverslag uit Travemünde, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Naar Travemúnde

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

02 Juni 2018 | Duitsland, Travemünde

2-6-2018

Om 09.00 uur zaten we aan het ontbijt. We hadden een goed zicht op de rijen auto's voor de boot naar Glückstadt, aan de overkant van de Elbe. Omdat we geen haast hadden, besloten we om na het ontbijt eerst even terug te rijden naar Wischhafen. Daar was een camperplaats met een plek waar we onze toiletcassette konden schoonmaken. Voor de Germanen onder onze volgers: een ''Fäkalienschacht''.
Hierna nog even getankt, want de diesel was bijna op, en in Zweden is de dieselprijs hoger.
Vervolgens aangesloten in de rij voor de boot. Na een klein half uur waren wij aan de beurt. Voor €17,50 heb je een prachtig uitzicht op de machtige Elbe. Tenminste, meestal. Vandaag was hij rustig, een beetje grijs, het was ook nog laag water en er was behalve de 2 andere veerboten vrijwel geen schip te zien.
In Glückstadt aangekomen op zoek gegaan naar een winkel (Kik), om een korte broek te halen voor Jan. Het werd een lange voor Lia, maar ach, klein detail. Overigens was de binnenstad van Glückstadt een wirwar van straatjes, met hier en daar een bord dat je er niet in mag, en dan moet je met je 7 meter lange camper keren in een straatje van 5 meter breed. Of een heel stuk achteruit rijden........
Verder is er niet zo veel gebeurd. We zijn gaan rijden naar Travemünde, over allerlei binnen- en lokale wegen. Af en toe een stukje snelweg of provinciale weg. Uiteindelijk om 17.00 uur aangekomen bij camperplaats Kowitzberg bij Lübeck. Hier gaan we eten en rustig afwachten tot het tijd wordt om naar de boot te gaan.
Jan heeft nog even onder het aanrechtblok gelegen. Nee, niet van het lachen, maar omdat 1 van de aansluitingen van de afvoer een klein beetje lekte. Met tape en een tiewrap gerepareerd, in afwachting van de aanschaf van de juiste lijm voor pp buizen.
Wat eten we trouwens vandaag: Er is voor Jan een heerlijke Linzen-eintopf mit 6% magerem Schweinefleisch en een XXL schnitzel, Weens, uit Katwijk. Lia heeft sla en zo'n zelfde schnitzel.
Ook aan het dessert is gedacht: Kefir en vruchtenyoghurt.

• 03 Juni 2018 - 09:07

Laura :

Dat lijkt me een uitdaging.. met 7 meter keren op 5 meter..
    achteruit rijden lijkt me ook geen pretje.. daar hebben tptrijders niet zulke goede ervaringen mee

• 04 Juni 2018 - 09:06

Evie:

Buuubu buuuuuu GuGu? Gagagaga buuuuuuuuuuuuu

• 04 Juni 2018 - 17:27

Mason:

Hoi opa en oma
    Gingen jullie ook nog langs de Efteling?

We gingen jullie verhaal lezen voor het slapen gaan
    Dat was leuk.
    Ik wil nog wel meer verhalen van jullie.

Was het net zo'n grote boot als toen wij gingen varen?
    En komen jullie alweer terug naar Katwijk? Dat wil ik Wel, want dan gaan wij op vakantie.
    Komen jullie dan op bezoek?

Nou ik moet gaan slapen!

Kusjes van Mason

(En van Hayden!)

• 05 Juni 2018 - 12:16

Brian:

Jammer dat ik niet bij de Eintopf kon zijn! Kunnen jullie wat blikken voor mij en Maria meenemen als souvernir? Dat vinden we zoooo lekker!