Bewijs - Reisverslag uit Fortrose, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Bewijs - Reisverslag uit Fortrose, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Bewijs

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

16 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Fortrose

Dinsdag 16 augustus 2016.

Het is vandaag geen reisdag dus we doen alles rustig aan. Na de ochtend rituelen, lekker buiten gezeten in de zon, geen wolkje te zien. Gelukkig staat er wel een windje anders is het niet uit te houden, zo warm is het. Het handwerken schiet zo aardig op. Jan vermaakt zich met oude tijdschriften, zijn boeken zijn uit.
Het toppunt van vandaag is natuurlijk het zien van de dolfijnen, op internet wordt nogmaals gekeken wanneer de beste tijd is, een half uur na laag water. Dus ook opgezocht hoe laat dat hier is, half zeven. Na een snelle maaltijd, kip, rijst en gele saus en groenten voor mij gaan we op de fiets. Nu de makkelijke route en gelijk naar de "goede"kant van de baai .Wederom zijn we niet de enigen die hopen iets te zien. Op m'n kruk speur ik het water af met de verrekijker en na een tijdje is het raak. Bijna op het zelfde punt waar ik gisteren er een zag zie ik er nu meerdere, andere mensen schijnen ze niet te zien, ze kijken met hun super lenzen alleen richting open zee.
Er zijn 2 personen die super veel geluk hebben, zij zijn in een kano vlak bij de dolfijnen en het lijkt wel of ze bij elkaar blijven, wie bij wie weten we niet. Jammer genoeg is dit alles niet met het blote oog te zien en aangezien Jan niet door een verrekijker kan kijken ben ik de enige van ons twee die er van geniet. Ik wijs een echtpaar schuin achter ons waar ik ze zie en de man met grote lens vindt ze ook en vertelt aan z'n vrouw waar ze moet kijken. Er is dus bewijs! De groep dolfijnen komt helaas niet dichterbij maar gaat al "spelend" weer richting open zee. Dat was het dan, ik heb ze gezien alleen niet op een paar meter afstand zoals in de folders staat. Maar meer dan de meeste mensen die daar vandaag stonden.

• 17 Augustus 2016 - 10:27

Brian:

Yes! Eindelijk dolfijnen gezien :D
    Daar had ik wel willen kanoën!