Op naar de eekhoorns? - Reisverslag uit Doncaster, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Op naar de eekhoorns? - Reisverslag uit Doncaster, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Op naar de eekhoorns?

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

02 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Doncaster

Dinsdag 2 augustus 2016

De route voor vandaag zou met een kleine 25 km. zo gepiept zijn. Direct na de start gingen wij links, terwijl, zoals later bleek, rechts veel verstandiger zou zijn geweest. Eenmaal in Selby aangekomen, zagen wij onze ''fout'' in, en besloten alsnog de Mio om raad te vragen. Toen die er niet uit kwam hebben we de kaarten geraadpleegd, en kwamen tot de slotsom: we gaan toch maar de andere kant uit.
Dit overkwam ons nog een aantal malen. Toen we eenmaal besloten hadden dat we gewoon de routebordjes moesten volgen, ging het een stuk beter.
Onderweg kwamen we allerlei moois tegen: we reden ineens een voormalig vliegveld op, waar nu een zweefvliegclub bezig was. De route ging gewoon over de start en landingsbaan heen. Verder reden we vaak langs kanalen, waar we de beroemde engelse narrow-boats tegenkwamen. Ook een keer over een sluis heen, origineel handbediend.
En zo reden we ook een pad in, moesten een hek open maken, een spoorlijn oversteken, het hek weer dichtmaken en dan door een stuk bos. Vervolgens een fietspaadje van plm. 20 cm. breed langs een doorgaande weg waar ze 100 mogen rijden, terwijl het fietspaadje met brandnetels, doornen en andere narigheid overwoekerd was. Dus gewoon er door heen. Om daarna in hetzelfde plaatsje terug te komen, en dan moesten we een pad in, een hek …......... Afijn, dat deden we dus niet.
Het is uiteindelijk allemaal na 56 kilometertjes toch goed gekomen.
Bij Squirrel Wood Campsite werden we door JB (insiders weten wie we bedoelen) begroet met: wat komen jullie doen, wie heeft dat afgesproken, ik weet nergens van enz.enz. Ook dat kwam goed, nadat hij Caroline belde. We mogen hier blijven, onze accu's opladen.
We eten worsten, uitgebakken Kroatisch spek (Pancetta), kapucijners en chili con carne. En een lekker toetje.
Vandaag geen uitspraak.

• 02 Augustus 2016 - 22:53

Jennifer:

Leuk om weer over jullie belevenissen te lezen! Morgen kan ik esmee wel om 18.00 in bed leggen want al die verhalen voorlezen kost veel tijd.

Heel veel plezier en succes met jullie tocht morgen!

Groetjes

• 03 Augustus 2016 - 19:35

Esmée :

Bah ik lust geen bruine bonen...

• 05 Augustus 2016 - 13:13

Lia En Jan :

Ik eigenlijk ook niet, Esmée, maar wel als Chili-on-Carne, of met spekjes, en met wat appelmoes er bij wordt het ineens lekker.
    Maar vanavond eten we misschien wel iets heel erg lekkers: uit een platte pan, heel dun, met jam of suiker of stroop, en soms met kaas. Of..........weet jij nog wat lekkers?