Dag 2 - Reisverslag uit Selby, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Selby, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

01 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Selby

Maandag 1 augustus 2016

Na een uitgebreid ontbijt met best wel hard gekookte eieren maakte het eerste team zich klaar voor de barre fietstocht van die dag. We hadden een plekje genaamd 'Blacktoft' uitgezocht om elkaar halverwege de fietstocht te ontmoeten en te wisselen van fietsers.
Gewapend met onze mooie gele hesjes, helmen en genoeg eten en drinken, startten Jan en zijn harem met de eerste 35 kilometer fietsen (dachten we).
Het stuk wat er gister over de brug gefietst was, mochten we vandaag weer terug fietsen.
Het was een behoorlijke klim met mooi uitzicht en we verheugden ons op de lange, relaxte afdaling.
Man, wat viel dat tegen! Voor ons gevoel was het stuk naar beneden een stuk korter dan het stuk wat we omhoog moesten. Op weg naar de trail kwamen we gelukkig wel een prachtig stukje uitzicht tegen met een strandje, water en de grote brug op de achtergrond.
Vol goede moed fietsten we verder door dorpjes, langs mooie stukken natuur, drukke wegen en schattige kerkjes. Helaas was de weg soms wat wat heuvelachtig. Waar Laura en Jan hijgend als paarden boven kwamen, ging Maria hen fluitend voorbij. Maar hè, daar is een elektrische fiets voor.....toch?
De camper-gangers hebben in de tussentijd wat boodschappen ingeslagen bij een plaatselijke supermarkt en de lunch voorbereid bij Blacktoft. Helaas duurde de fietstocht iets langer dan verwacht en zaten Lia en de jongens nogal lang te wachten.
Na 41 kilometer en enorm veel zadelpijn voor Maria kwamen de fietsers eindelijk aan op de afgesproken lunchplek. Zitten en aanvalluhhhh.
Een paar bolletjes, chocolaatjes en wat drinken later, gingen de mannen zich voorbereiden op de andere helft van de fietstocht. Na wat geknutsel aan een zadel en het aan en weer uittrekken van een regenpak, gingen de mannen op weg! Waar we de dag begonnen met een heerlijk zonnetje, trok het die middag een beetje dicht.. gelukkig is het wel zo goed als droog gebleven.
Ook de mannen mochten weer genieten van prachtige landschappen, schapen, drukke wegen en hier en daar wat zadelpijn.
De vrouwen in de camper waren ondertussen verdwaald op weg naar het scoutingterrein waar we die nacht zouden bivakkeren. Wat telefoontjes in ons goeiste engels later, kwamen we dan eindelijk aan. Voor Lia was het nog redelijk spannend om een bepaald heuveltje op te rijden met de camper maar dat is haar achteraf probleemloos gelukt. Tijd voor Snor & Mona om hun tentenkamp op te zetten. Gisteren heeft het ongeveer een uur geduurd maar oefening baart kunst want vandaag stond de tent al in een half uur! Terwijl Lia een lekkere pasta aan het bereiden was, bouwden Snor & Mona verder aan het kamp en fietsen onze stoere mannen flink door.
De fietsers hadden ook wat moeite met het vinden van onze slaapplaats maar daar kwamen ze dan toch in zicht. Tijd voor het diner!
Na lekker gegeten te hebben, werd het al snel koud buiten. Snel afwassen, opruimen en warme kleren aan. Napratend over de dag onder het genot van een bakje koffie/thee en een koekje, sloten we dag af. Tijd om onder de wol te kruipen.. welterusten allemaal!!

• 02 Augustus 2016 - 22:04

Jess:

Dat moeten spannende momenten zijn geweest in de camper! Maar gelukkig goed gekomen! Konden Maria en Laura het een beetje stil houden toen Lia het heuveltje op reed??

Enne ik mis de uitspraak van de dag!

• 03 Augustus 2016 - 19:32

Esmée:

Ik kan heel goed de weg wijzen. Volgende keer kan ik wel mee gaan om de weg te wijzen.

Groetjes van Esmée

• 05 Augustus 2016 - 14:13

Lia En Jan :

Hoi Esmée, dan moeten we maar een keer een speurtocht gaan doen.