Crimineel? - Reisverslag uit Askeaton, Ierland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Crimineel? - Reisverslag uit Askeaton, Ierland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Crimineel?

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

10 September 2015 | Ierland, Askeaton

Vandaag gaan we naar Askeaton. Naast het Pool and Leisure Centre is een parkeerplaats waar ook campers mogen staan. En ook voorzieningen om de camper te legen en vullen e.d. zijn aanwezig.
Onderweg er naar toe hebben we even getankt. Bleek een klein tankstationnetje te zijn, waar de diesel zomaar 7 cent per liter goedkoper was dan wat we tot nu toe hadden gezien. Nou, zo'n kans laat je niet lopen.
Er was ook een brievenbus, waar we onze kaarten in kwijt konden. Ben wel benieuwd of onze kaarten vanuit Wales wel aangekomen zijn.
Tijdens het rijden kwam er af en toe een vieze lucht door de camper. Eerst kijk je elkaar dan beschuldigend aan. Dan ga je op een parkeerplaats even zoeken. Dan rij je maar weer door. En begint het gelijk weer. Uiteindelijk bleek dat er kennelijk iets vies in de vuilwatertank aan het reageren was, want op de camperplaats in Askeaton hebben we de tank geleegd. En toen was de lucht ge- en het mysterie verklaard.
Er reden op het parkeerterrein twee plaatselijke toekomstige criminelen rond: jongetjes van plm. 7 jaar, waarvan 1 op een klein ligfietsje. Deze heren waren van allerlei auto's de ventieldopjes er af aan het draaien. Af en toe probeerden ze een stokje er in te doen, maar dat lukte kennelijk niet. Iemand van het zwembad kwam ze op een gegeven moment ter verantwoording roepen. Daarna hebben ze hun leven gebeterd, en het zal t.z.t. helemaal goed komen met deze jongens.
Wat ook wel hielp: het begon te regenen.

• 14 September 2015 - 19:54

Kevin :

Geniet ervan die laatste dagen!