Lifters afgezet - Reisverslag uit Burry Port, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Lifters afgezet - Reisverslag uit Burry Port, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Lifters afgezet

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

06 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Burry Port

060915

Vandaag leveren we Maria en Brian in bij het vliegveld van Bristol. Voordat het zo ver is, hebben we nog het een en ander aan klusjes te doen:
een mega-afwas doen (jammer dat Esmée er niet bij is, want die kan heel goed afwassen). De ''doos'' legen, snoer binnen halen, camper re-organiseren, alle niet meer te gebruiken spullen ver weg stoppen, zodat ze niet in de weg liggen. En er moest nog even wat aan de camperdeur gebeuren, want de scharnieren blijven problemen geven. Met de boormachine ging het ook al niet zo best: hij was niet in zijn meest energieke bui. Maar met 2 accu's en gratis stroom kan je steeds 1 gaatje boren en dan gauw met een andere accu de volgende enz.
Afijn, mooi op tijd nog waren we klaar, en reden we naar het vliegveld. Daar hebben we nog even getwijfeld of we op het parkeerterrein zouden wachten tot dat het tijd was voor de vliegreizigers om in te checken. Maar, wetende dat we nog 3 uur zouden moeten rijden (dat wordt dan toch al gauw 4 uur), hebben we ze toch maar gewoon voor de deur van ''Bristol International Airport'' afgezet. Uit de diverse SMS-jes concludeerden we dat ze een goede thuisreis hebben gehad,
Wij gingen door naar Burry-port, wat vlak bij Llanelli en Pwll ligt, aan een inham van het Bristol Channel.
De rit er naar toe viel uiteindelijk wel mee: veel Motorway, en waar die ophield moesten wij er toch af, voor het laatste stukje naar onze camperplaats. Bleek bij de haven te zijn, met uitzicht op de baai. Wij stonden op een parkeerterrein waar je wel even de huisraad ''op zijn plekje'' kon shaken, zoveel kuilen zaten er in het wegdek. Maar toen we even later stonden hadden we ook wat! We hebben kennelijk de mooiste plek van Wales voor onszelf bewaard! Sorry B+M!
We hebben lekker gegeten: aardappels, doperwten, sla en pittige pork steaks.
Er zijn ook nog een paar kaarten op de post gedaan, dus hou allemaal je brievenbus in de gaten. Buslichting maandagochtend om 09.00 uur.
Jan heeft een paar uur liggen lezen (mooi boek) en Lia heeft even zoveel uur naar een film van Brian zitten kijken.
Voor het autorijden hebben we een ander systeem bedacht: Lia doet alleen Motorways en Jan doet alleen fietspaden, slopjes, stegen, hobbelpaden en hier en daar een gewoon weggetje. Zolang het ook maar daalt en stijgt.

• 07 September 2015 - 20:14

Lifters:

Jeutje, zal eens niet! Maar wij hadden ook hele mooie plaatsen waar we gestaan hebben, dus we vinden het niet erg. Daarbij hadden wij een uitzich over Engeland die jullie deze vakantie nooit zullen zien :)

Over Bristol International Airport gesproken: waar wij af waren gezet was slechts het administratiekantoortje...we moesten daarna nog zo'n 20 minuten lopen naar het daadwerkelijke vliegveld. Hierdoor ging de tijd een stuk sneller dan verwacht en zijn we in 1 keer doorgelopen naar het vliegtuig (met tussendoor de gebruikelijke wachtrijden). Geen tijd voor spelletjes dus :)

Nogmaals bedankt, we zien de mooie uitzichten nog voor ons!