Cardiff Castle en parkeerplaatsen - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Cardiff Castle en parkeerplaatsen - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Cardiff Castle en parkeerplaatsen

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

05 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Vanochtend lekker uitgeslapen wakker geworden, we zijn dus niet van het terrein afgeschopt omdat we illegaal stonden. Jan heeft, zodra het kon, meteen betaald bij de receptie. Die vertelden dat het geen enkel probleem was. Na het ontbijt (waar één rat, twee roodborstjes, drie wespen en 4 Nederlanders bij aanwezig waren) pakten we de spullen in en reden we naar Cardiff Castle. Daar aangekomen werden Maria en Brian uit de camper gegooid met de boodschap dat ze om 5 uur weer hier moesten zijn. Brian en Maria haalden een kaartje voor het kasteel en keken daar eerst naar een saai introductiefilmpje. *Ondertussen bij Jan en Lia* reed de camper door de drukke straten van Cardiff rond op zoek naar een parkeerplaats, ze hebben het milleniumstadium een stuk of drie keer gezien. *Ondertussen bij Brian en Maria* was de audiotour begonnen op de kasteelmuur. Daar werd onder andere verteld dat de Romeinen zijn begonnen met de bouw van en nederzetting op deze plek. Vanaf het vaste land werd er met schepen naar Cardiff gevaren, Cardiff was een goede plek omdat het aan de kust ligt en dicht bij een rivier gelegen is. *Ondertussen bij Lia en Jan* was de camper uit de drukke straten van Cardiff in een industrieterrein terecht gekomen. Aangezien de camper nergens mocht staan besloten ze de camper en Lia daar maar achter te laten. Jan pakte zijn fiets en reed naar Morrisons waar hij een flink stuk gelopen heeft voor een paar boodschappen. *Ondertussen bij Maria en Brian* werd er verteld dat de Noormannen een heel gedeelte van Wales hebben overgenomen, zo ook Cardiff. Het kasteel is ook een nederzetting geweest van de Noormannen, nadat Bkajbbd Ekjn (een zuiver Welshmen) het kasteel weer veroverde (en een groot deel van Wales) waardoor de Noormannen verdreven werden. Het kasteel was weer in handen van Wales. *Ondertussen bij Jan en Lia* had Jan de boter(!), broodjes en wat lekkers gevonden en betaald, hij was onderweg naar de camper die nog braaf stond te wachten bij Lia. *Ondertussen bij Brian en Maria* werd er verteld dat Cardiff Castle in de WOII gebruikt werd als schuilkelder. Het kasteel werd toen uitgeleend door de eigenaren, de familie Butes, die het kasteel zo'n 300 jaar in hun bezit hadden. De Butes hebben het kasteel veranderd in het kasteel zoals het nu is, hebben Cardiff voor een groot deel gemaakt tot wat het nu en hebben een vreemde smaak als het om aankleding van huiskamers gaat. Maria en Brian hadden alles gezien en gehoord en gingen onderweg naar de winkelstraat waar ze even hebben rondgelopen. Daarna was het tijd om naar huis te gaan. Ze zagen echter dat de straat afgezet was wegens een rugby wedstrijd tussen Wales-Italie, die gehouden werd in het Milleniumstadium. Snel contact gemaakt met Lia. *Ondertussen bij Lia en Jan* werd Lia gebeld door Brian, een nieuwe opstapplaats werd uitgekozen (het politiebureau) en Jan kwam terug bij de camper. Snel, maar niet te snel, naar het politiebureau gereden om de boeven op te halen. *Ondertussen bij Maria en Brian* kwamen er heel wat agenten langs en na een tijdje ook een camper. Zij stapten in en reden samen met Jan en Lia verder naar Bristol. Onderweg deed de Garmin het even niet, die wist niet precies waar we waren, waardoor er afslagen gemist werden. Uiteindelijk aangekomen bij een grasveldje met een wc'tje, een douchje en een stroompaal. Dit was de camping waar nog 3 andere caravans stonden (waarvan 2 leeg). Jan ging nog even fietsen en brieven posten terwijl Lia en Maria pannenkoeken gingen bakken. Toen Brian schoon onder de douche vandaan kwam was het tijd om te eten. Heerlijke pannenkoeken gegeten en daarna de afgelopen 25 jaar aan vakanties doorgenomen (waarvan 13 jaar Halse Hull). Jan is toen gaan liggen, Lia gaan breien, Maria gaan lezen en Brian gaan typen. Aangezien dit de laatste avond is voor Maria en Brian nemen we graag van de mogelijkheid gebruik om Jan en Lia de bedanken voor de geweldige trip! Nog nooit zijn 2 lifters zo blij geweest denk ik! Mooie omgeving, spannende ritjes, gezellige bestuurders, veel gelachen en een hele mooie omgeving! Super vakantie gehad en en ik kan het aan iedereen aanbevelen...ga een keer een weekje met Jan en Lia mee! :)
Morgen worden Brian en Maria gedropt bij Bristol Airport en rijden Lia en Jan richting Fishguard...hoe dat allemaal gaat lezen jullie in het volgende verslag!

• 07 September 2015 - 16:38

Kevin En Laura :

Wat een leuk verhaaltje weer! Vooral de "ondertussens" (uiteraard gelezen met een vies stemmetje; -) )

Wij gaan die aanbeveling toch ook maar een keer proberen!

• 07 September 2015 - 19:41

Lifters: