Nog 1 dag - Reisverslag uit Pünderich, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Nog 1 dag - Reisverslag uit Pünderich, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Nog 1 dag

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

04 September 2014 | Duitsland, Pünderich

Vandaag werd er van alles gedaan.

Opstaan, ontbijten, wat spullen inpakken, koffie drinken met “Birnen-Nuss-Streuselkuchen”. Kortom: er hoefde niet geluncht te worden. Blijven we dus met oud brood zitten, want bij de bakker hadden we ook een lekkere duitse bol brood gehaald. Afijn, in de Moezel zwemmen zwanen (duitse, dus gek op duits brood....)

Verder is er gewandeld, 400 meter terrein lopen met de Rennwagen en 400 meter terug over de MoselRadweg. En niet te vergeten de dagelijkse rek en strek oefeningen: walnoten rapen.
(Doet me onmiddellijk denken aan een smartiesbos).

Uiteraard is er gekaart (door de meerderheid) en dus door de minderheid veel gefietst. Leuk detail: 4 km in zuidelijke richting, dan de brug over, 4 km aan de overkant tot aan het pontje, dat op donderdag niet vaart. Dus 6 km doorgefietst, een brug over en 6 km terug. Zitten ze nog steeds te kaarten! Gelukkig moest er ook eten gemaakt worden, want op een ontbijtje en een stuk “Birnen-Nuss-Streuselkuche” red je het niet.

Het eten was wederom lekker. Hierna stelden opa en oma voor dat zij weer de afwas zouden doen. Nou, best, weer extra fitness......

Na het afwassen de eigen spulletje uitgezocht, want er moeten inmiddels 2 fietstassen vol naar de camper terug, en 2 tuinstoelen en een laptop en een lekker vers duits brood.

Wat uiteraard niet is ingepakt: alles voor het ontbijt, koffie, kleding voor morgen en de kaarten, uiteraard. Dus vanavond na de koffie ook weer lekker fietsen.

Morgen vroeg opstaan, want we willen met de camper om 09.00 uur voor het Mobil-heim van opa en oma staan, zodat we snel kunnen inladen, de sleutel bij de baas inleveren en betalen, en dan op weg.
Het plan is om een stukje in zuidelijke richting te rijden, totdat we de bochten in de Moezel zat zijn, of, als dat eerder is, we een mooie snelweg zien in westelijke richting. Dan richting Luik, en vervolgens naar het station in Roosendaal. Daar worden opa en oma opgewacht door Klaas, die ze verder naar Leiden zal begeleiden. Daar neemt Harrynette ze over voor de laatste etappe naar Katwijk.

Als minderheid valt het best wel mee: je mag fietsen, hoeft niet te kaarten, afwassen komt maar sporadisch voor.

• 05 September 2014 - 09:53

Harrynette:

Wat een actie allemaal. Geen spieren verrekt.:-)
    Goede reis richting het westen.

• 05 September 2014 - 10:43

Loes:

Hoi Hazen

Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin met opa en oma.
    Maar als het goed is zijn opa en oma weer richting Katwijk.
    Ik ga zo richting Den Haag voor een avonddienst. Nog heel veel plezier met waar de hut op wielen jullie ook brengt.

Groeten uit het prachtige Leiden.