Maakt niet uit..... - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Maakt niet uit..... - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Maakt niet uit.....

05 Juni 2014 | Duitsland, Hann. Münden

Donderdag 5 juni 2014

Dat van die vogels, die na afloop van een regenbui weer gaan fluiten, dat klopt niet. Duitse vogels fluiten dwars door regenbuien heen. En desnoods de hele nacht door. Zijn vast natte nachtegalen.
Met andere woorden: het regende de hele nacht. Maar bij het opstaan was het droog, zodat we de fietsen op de camper konden laden zonder nat te worden. De luifel was na een poosje ook zo droog dat hij ingerold kon worden. O, ja, Jan had geprobeerd te douchen. Bleek de douchemunt in het verkeerde automaatje te zitten, maar hij ging wel gelijk lopen. Razendsnel alles overgebracht naar de andere cabine, snel inzepen, lekker veel shampoo en …..... toen ging de douche uit. En fluiten hielp niet, de douche bleef uit. Maakt niet uit, je bent op vakantie......
Vandaag gaan we naar Hann. Münden. Een lekker kort ritje van pakweg 80 kilometer. Om 11.30 waren we er klaar voor. Nog even de kaarten op de bus doen, bij de winkel boodschappen gedaan en de reis kon beginnen.
Na een kwartier gaf de Garmin aan dat er 25 kilometer verderop een file stond, met een vertraging van ruim 1 uur! Dus dan is de keuze snel gemaakt. Voor een ritje van nog maar 3 kwartier een extra tijd van 1 uur. Dus gezegd dat hij het mocht vermijden. Nou hadden we daar al eerder ervaring mee, dus waren we eigenlijk niet verbaasd toen we even later op de alternatieve route in een file van 7 kilometer terecht kwamen. Maakt niet uit, je bent op vakantie......
Na een poosje kregen we de kans om van de ''snel''weg af te gaan, en op een andere weg in de file te gaan staan. Kennelijk hebben er meer mensen een Garmin.
In Hann. Münden aangekomen, om 15.30 uur, bleek er op de door ons uitgekozen camping een plekje te zijn. Toen we de auto op zijn plek hadden staan bleek dat er in de conifeer, waar we bijna in staan, een merelnest zit. Om er in en uit te gaan maken de ouders gebruik van de motorkap. Niet lang na ons kwam de rest van de campers uit die file de camping op, zodat het nu lekker vol staat. Maakt niet uit, je bent op vakantie......
We hebben zalm gegeten met een soort aardappelen met kruidenkaas er in. En sla en bonen.
Op de camping is geen internet, omdat door wegwerkzaamheden de kabels er uit liggen. Nou, die wegwerkzaamheden weten we alles van. Dus toch aan de dongel, van Lidl, de surfstick. Werkt na anderhalf uur vlooien nog niet, maar: Maakt niet uit, je bent op vakantie......
Morgen koffie drinken bij de Mac, want we zijn op vakantie.

• 06 Juni 2014 - 12:20

Mw V Hengel:

JAAA! Ik heb jullie ook gevonden!
    Ik stond niet meer in de mailinglijst van waarbenjij..

maar nu weer wel.. :-D

morgen schijnt het hier bloedheet te worden.. bij jullie ook?

Leuke verhalen weer trouwens!
    Nu zal ik elke dag even een kijkje nemen..

Groetjes meneer en mevrouw van Hengel

• 06 Juni 2014 - 18:22

Jack:

ik wil ook wel zo'n vakantie :-)
    Weer een leuk verhaal zo.