De Brecon Beacons - Reisverslag uit Brecon, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu De Brecon Beacons - Reisverslag uit Brecon, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

De Brecon Beacons

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

19 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Brecon

Maandag 19 augustus 2013

Na het opstaan en het ontbijt heeft Jan geprobeerd een probleem op te lossen: ons 12volt deed het gisteravond niet meer. We hadden al eerder deze vakantie gemerkt dat we 's avonds niet met de camperlampjes aan kunnen zitten, want de 12 volt laadt niet genoeg bij (als we aan stroom staan). Dat lossen we op met een lamp op stroom of een campinglamp op batterijen. Maar gisteravond hadden we dus ook geen pompfunctie meer om water te tappen of wc doorspoelen. Vanmorgen heeft Jan van alles nagekeken en met z'n nieuwe doormeetapperaat gekeken of de accu's nog vol waren, geen enkele uitslag, bleek er geen batterij in te zitten. Maar goed, verder niets gevonden,dus maar hopen dat de motor start.
En dat deed hij, gelukkig, nog even het water bijgevuld en afgevoerd,t oen op pad via het dorp omdat we gisteren in een etalage een beertje zagen. Helaas was de winkel de hele dag dicht. Dus de tocht naar Brecon kon beginnen , wel een uur rijden! Nu deed de 12 volt het wel.
We kwamen rond 1 uur aan op de parkeerplaats waar we deze nacht mogen staan, je mag allen je stoeltjes niet buiten zetten want dan is het kamperen. We hebben uitzicht op een riviertje, waar je waterfietsen kan huren, maar Jan wil niet voor paal zitten anders hadden we het vast gedaan. Er komen regelmatig mensen met hun kinderen naar het naast gelegen speeltuin, dus tijdens de koffie lekker mensen kijken.
Hierna is Jan even gaan fietsen om een parcours te vinden. Wat bleek: de mooiste route ging langs de Aldi. En langs een aantal winkelstraatjes met souvenirshop, klerenwinkels e.d. En er is een kanaal met de bekende narrowboats. Er zijn zelfs boten te huur! Wie weet kiezen we morgen het nauwe sop.
Wordt vervolgd..........

• 21 Augustus 2013 - 16:23

Simone:

Leuk verhaal! Wat fijn om dit mee te kunnen lezen! Een hele prettige vakantie verder! (En doe de groetjes aan Jessica)