Terug naar de kust... - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Terug naar de kust... - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust...

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

14 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, New Quay

Woensdag 14 augustus 2013

Niet te geloven: om 06.15 uur waren ze boven ons op de heuvel nog steeds met dat dierengeluidenspel bezig. Dus eerst maar eens een stukje fietsen, even douchen, ontbijten, spullen op- en inladen en op weg. We gingen eerst naar Devil's Bridge, een plaatsje dat om één attractie is gebouwd. Ze hebben daar namelijk een kloof waar water doorheen stroomt. En omdat dat van een beetje hoog komt is het een waterval. Maar ze wilden er vroeger al overheen, dus hebben ze eeuwen geleden een brug gebouwd. Later was die brug niet sterk/mooi/goed genoeg meer, en toen hebben ze er een boven gebouwd. De oude hebben ze laten zitten. Weer later was het nodig om een betere brug te bouwen in verband met het autoverkeer (wat wil je, met zo'n topattractie?), dus hebben ze er een brug boven overheen gebouwd. Dat zijn dus 3 bruggen boven elkaar!
Die Welshmen, ook niet gek, hebben daar een serie trappetjes bij gebouwd, een hek ervoor gezet en een draaihek erbij waar je een pond in moet gooien. En er zijn dus kennelijk altijd mensen die dat willen bekijken.
Afijn, onze foto zegt genoeg.
We hebben overigens in de stromende regen deze attractie ''genomen'', Lia op de brug en Jan onder bij het water. En we moesten voor het eerst in onze vakantie een regenjas aan, want het goot!
Hierna gingen we naar Aberystwyth, om in een Morrison supermarkt onze voorraden weer wat op peil te brengen. Nou, dat ging daar prima. Deze winkels hebben van alles. We zagen dat ze de plantjes met keukenkruiden met een soort mist of nevel of zo vers houden. Hadden wij nog nergens gezien.
Daarna ons verdere plan gemaakt: we gaan naar New Quai, aan de kust, naar Ty Rhos Farm and Camping. Deze ligt vlak bij de kust, bijna boven op een heuvel en ziet er leuk uit. De weg er naar toe is wel weer even slikken, omhoog via een weg die net zo breed is als de camper. Net zoiets als op Anglesey. Eenmaal boven is het uitzicht erg mooi. En er bleek een plek vrij te zijn, dus dat viel ook mee.
Wat ons vandaag opviel: we krijgen steeds van die steile hellingen, van 14 en later zelfs 16 %. En die hadden we steeds dalend. Nou gingen we nu wel uit Snowdonia vandaan, maar we zijn aan het begin van de vakantie dat gebied ook in gegaan. En daar hebben we dat soort steile hellingen niet gezien. Wel veel lange klimmen, en die heb je hier naar het zuidwesten toe niet zo veel.
Onderweg zagen we ook nog een aangereden das liggen. Strop.......
Straks gaan we de barbecue aan slingeren, want bij Morrison hadden ze zulke lekkere lappen, dan laat je het wel uit je hoofd om je meegebrachte macaroni/pannekoeken of ander reservevoer te eten.
Nou, de barbecue heeft goed gesmaakt. Nu nog even een paar vissen scoren, m.a.w. we gaan een stukje hogerop met de fiets. Lager doen we niet want het is een heel stuk klimmen als we terug willen.
Vlak aan de kust zien we steeds witte strepen op het water, en als we dan de verrekijker er op richten zien we wel donkere schaduwen er onder. En heel af en toe zie je iets wat dan boven water komt, maar te ver weg om te herkennen.
Morgen gaan we vroeg op, want dan kijken we of er iets mogelijk is met een dolfijnen-spot-boot.

• 15 Augustus 2013 - 06:20

Laura:

Wauw dat lijkt me eng rijden, wegen niet breder dan de camper.

Hoop dat jullie een dolfijnen-of-andere-dieren-spot-boot kunnen vinden..

• 15 Augustus 2013 - 12:33

Flip:

Hoi,

Ik ben de nieuwe vis van Rick, omdat Kyle het loodje heeft gelegd.
    Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om een dolfijn mee naar huis te nemen? Ik voel me best wel eenzaam nu het andere zeewezen nog op kamp is. Hij komt wel al bijna terug, maar toch...

O ja, ik hoop ook dat jullie een dolfijn of iets dergelijks tegen gaan komen! En anders moeten jullie maar gewoon doen alsof je iets gevonden hebt...dat schijnt de broer van mijn baasje ook te doen ;)

Groetjes,
    De huisdieren!

• 15 Augustus 2013 - 12:33

Brian:

IK HEB WEL EEN ELAND GEZIEN!!!