Dagje strand - Reisverslag uit Amlwch, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Dagje strand - Reisverslag uit Amlwch, Verenigd Koninkrijk van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Dagje strand

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

06 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Amlwch

Dinsdag 6 augustus 2013

Vanmorgen waren we eigenlijk te laat weg. Want het betaalde overnachtingstarief liep tot 09.00 uur. Om 09.34 zagen we een parkeercontroleur over het terrein lopen. Dus snel naar hem toe om te vragen of hij soms munten had voor de parkeerautomaat. Nee, die had hij niet, maar hij verwees ons naar de koffietent die vlakbij stond. Ze willen niet wisselen, maar als je daar iets koopt heb je munten genoeg, zei hij.
Dus een flesje orange juice gekocht en de automaat gevuld. Toen hadden we ineens geen haast meer, want we mochten tot 12.45 uur blijven staan.
Na ons ontbijt, bacon & eggs, is Jan naar de plaatselijke T-mobile shop geweest, en daar heeft Fern de boel aangeslingerd. Wat bleek? De eerste sim kaart die ons verkocht was, was ''over de datum''. Ik kreeg van haar een vervangende sim kaart en daarmee werkte internet ineens wel.
Dus snel terug naar de camper, verslagen op onze hazensite zetten, mail bekijken, en dan in de auto, op weg naar Lligwy Bay, tussen Benllech enAlmwch op het eiland Anglesey.
De rit ging goed, tot de laatste 2 kilometer, waar de weg wat lastig werd. Er stond wel een bord: niet voor lange voertuigen, maar dat gold dan niet voor ons. En toen werd het smal..........net zo smal als de camper. En de heggetjes waren zo hoog, dat je er niet overheen kon kijken. En dus niet kon zien wat er achter de bocht aan kwam. En de weg ging best steil naar beneden. Het ging goed, totdat we een klein autootje tegen kwamen. Die ging redelijk vlot achteruit naar de dichtstbijzijnde passingplace. We zaten wel half in de struiken, maar met passen en meten ging het net. En vlak daarna kwam er een busje de bocht om. Ook die ging achteruit en bij een erf even aan de kant. Hierna konden we vlot verder. De camperplaats is gewoon een parkeerterrein, wel aan zee, echt blauw, met een snackbar en vieze toiletten (kunnen we met goed fatsoen ons cassettetoilet legen).
Het staat nu vol met dagjesmensen, maar als die weg zijn zoeken we een mooie plek voor de nacht.
De plek die we vonden was aan het eind van het terrein, langs het pad naar het strand. We hebben een wandelingetje gemaakt, door de duinen, het strand op en Lia heeft even met haar voeten in de Ierse Zee gestaan (met Crocs). Een moment dachten we in de verte een paar zeehonden te zien, maar ze bleken ook te kunnen vliegen, dus dat klopte niet.
We hebben nog even onder de luifel gezeten, maar omdat de temperatuur toch wat zakte zijn we binnen nog wat gaan lezen, schrijven enz. Op het parkeerterrein staan nu alleen nog een 5-tal campers. Verder is het compleet stil en hartstikke donker.

• 06 Augustus 2013 - 20:09

Brian:

Hoi!

Dat klinkt allemaal erg leuk en Engels! Een stuk beter dan een hele dag thuis zitten te wachten tot je vriendin thuis komt in ieder geval...ik ben jaloers!

Gelukkig doet het internet het nu, kan de laptop opgeladen worden en kunnen wij deze berichtjes lezen..dat vinden we erg fijn! Ik heb het zojuist aan Frodo voorgelezen en die ligt er heerlijk van te snurken!
    Hier gaat alles verder z'n gangetjes...Freezing Freddy zullen wij deze weken niet leeg krijgen, wie weet wat ons grote kleine broertje voor elkaar krijgt ;)

Geniet nog lekker van de vakantie!

Groetjes,
    Brian en Maria

• 06 Augustus 2013 - 22:57

Frodo:

Lieve baasjes,

Kom alsjeblaft terug.
    Ze hebben me gewassen...met shampoo!
    En ze hebben 1 keer te lang met me gewandeld...ik trok het niet, dus ik ben halverwege 3 keer op de grond gaan liggen protesteren!

Ik mis jullie...!
    CP en Shima zijn de hele dag buiten en ik zit met die stomme vis opgescheept :(

Vriendelijke doch irritante lik vol speeksel wat zwart wordt als je het te lang laat zitten,
    Frodo :)

• 06 Augustus 2013 - 22:58