Alsnog - Reisverslag uit Damme, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Alsnog - Reisverslag uit Damme, Duitsland van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Alsnog

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

18 September 2012 | Duitsland, Damme

Na een avond van geregeld overkomende straaljagers toch een rustige nacht gehad. We hadden een lange rit voor de boeg, en Lia mocht alles rijden, vanwege een dreigende oogontsteking van Jan. Hierdoor konden er geen lenzen gedragen worden, en was zonlicht pijnlijk, dus rijden onverstandig. Al vrij snel ging het waarschuwingslampje van de brandstof branden, zodat er hals over kop toch even een tankstation gezocht moest worden. Rond het middaguur een ruime pauze gehouden, om te lunchen en te rusten. Verder gereden naar Damme, waar we een camperplatz wisten, bij een vliegveld.
Het bleek een hele leuke plek: het vliegveld is voor kleine vliegtuigen, helikopters en parachutisten. En de campers staan op een strook naast de baan. Bij aankomst zagen we een vliegtuig opstijgen, en dat was het ook voor vandaag. Met andere woorden: rustig.
Er is ook een restaurant met terras direct naast de baan, maar dat had vandaag een Ruhetag.
Morgen blijven we ook hier, en gaan we wat fietsen. Want de omgeving hier is vlak, ondanks dat het tussen de Dammer en Dünner bergen ligt. We zullen zien.
We hebben buiten gegeten, Pitt-i-panna met sperziebonen en gebakken eieren van de skottelbraai.
Het weer vandaag: korte broeken weer, voor de eerste keer! En waarschijnlijk de laatste.