Denemarken - Reisverslag uit Munke Bjergby, Denemarken van Lia en Jan - WaarBenJij.nu Denemarken - Reisverslag uit Munke Bjergby, Denemarken van Lia en Jan - WaarBenJij.nu

Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Lia en Jan

16 September 2012 | Denemarken, Munke Bjergby

Na een zondags ontbijt met ei en redelijk vers broodje, zijn we om 10.15 vertrokken richting Denemarken. Eerst bij een benzinepomp onze laatste Zweedse kronen opgemaakt.
De brug Malmo- Kopenhagen is een tol brug ,ik geef m'n pasje af en zonder een pincode oid is er betaald, nu maar hopen dat er niet teveel is afgehaald. Het is een mooie brug en ik ben blij dat er nu niet veel wind staat want zelfs met dit beetje voel je het al goed aan je stuur. Om 11.10 rijden we Denemarken binnen. Het laatste stukje naar het vaste land is een tunnel van 4,5 km. We
besluiten eerst naar de beroemde zeemeermin te rijden , onze Garmin brengt ons er naartoe,er is niet veel parkeergelegenheid maar dat is ook niet nodig want je bent zo uitgekeken, het is een mooi beeld maar niet zo bijzonder dat het een wereld attractie is, ook de plaats stelt niet veel voor, een beetje weggefrommeld in de haven. De rest van Kopenhagen hebben we alleen vanuit de auto bekeken want de citycamp was bezet door een circus. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in het plaatsje Munke op een hele mooie camperplaats, bij een huis op een grasveld omringd door bomen. Hier mag je gratis max 2 nachten staan, als je stroom of water wil betaal je een kleine vergoeding.
Het is heerlijk weer en we eten lekker buiten, vlees van de bbq, boontjes en pitt-i-pana.

• 17 September 2012 - 19:58

Brian:

Denemarken?!!
    Waar is papa en wie is die vent die in Denemarken overnacht heeft?

• 17 September 2012 - 20:43

Lia En Jan :

Hij was er toch echt bij. En het viel hem alles mee.